Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

sunnuntai 4. elokuuta 2019

Vanhaa ja uudempaa





Yhtenä päivänä kuvasin vanhat sokerikkoni ja kermakkoni.(Ja jotain uudempaakin). Nämä ovat äidin entiset ja minusta niin ihanat. Ovat olleet ihan käytössä aiemmin, mutta nyt en ole niin paljoa raaskinut käyttää niitä,kai olen pelännyt, että jos hajoavat... kun se harmittaisi tosi paljon.













Tämä toinen kermakko ja sokerikko ovat tätini minulle lähettämät joskus aikoinaan.













Tämä on oikeastaan hillo-astia,luulisin, mutta sokerikkona olen tätäkin käyttänyt. Tämä on ihan kierrätys-ostos. Harmi vaan, että kansi kerran putosi ja halkesi :( Onneksi ei ole mikän arvokas.












Yleensä tulee käytettyä jotain näistä sekalaisista astioista sokerikkona, kun kermakkoa ei juurikaan meidän pöydässä normaali oloissa näy.











Noissa näkyy mun lempivärit ja viehtymys värikkäseen lasiin:)





Mukavaa sunnuntai-päivää teille!

6 kommenttia:

  1. Äitisi vanhat sokerikko ja kermakko ovat huippukauniit! Ihania nuo siniset ja vihreät lasiastiat myös. Olet tehnyt niistä kivoja asetelmia, muistan nähneeni täällä blogissa.

    VastaaPoista
  2. Kivalta näyttää noiden värikkäiden verhojen edessä nuo esineet, ja nuo pikkuliinat käy hyvin asetelmaan!

    VastaaPoista
  3. Ilmeisesti ovat arabian kalustoa, ennen vanhaan ei paljon muuta ollutkaan, arabian tehdas on tehnyt ennen kaikkea kaunista, mikä nyt on arvokasta, kävin juuri isolla kirppiksellä, niin arabiaa siellä oli monella hyllyllä, ei vain raaski ostaa niitä.Äitini jätti minulle arabia kahvikaluston ynm. kannuja ja pannuja, voisi näyttää sitä myös blogissa, kun saisi aikaisiksi. Nuo ovat kyllä kauniita.

    VastaaPoista
  4. Kyllä on sieviä astioita. Minulla on tuollaiset sokerikko ja kermanekka kuin toisessa kuvassa. Sellaisen sammalen vihreänä. Ostin ne eri rompetoreilta. Muistaakseni maksoin niistä kuitenkin yhteensä noin 35-40 euroa (en muista tarkkaan). Hinnoissa ovat myös vanhat Arabiat tänä päivänä.

    VastaaPoista
  5. Kauniita:) Minä varmaan keräisin kermakkoja ja sokerikkoja, jos olisi tilaa enemmän.

    VastaaPoista
  6. Mulla on kotoa perittyinä samanlainen Arabian kermakko ja sokerikko, kuin yläkuvassa. Käytettyä ei tule, eikä ne mahdu enää esillekkään, kun punaiset astiat valtaavat hyllyt. Josko tyttäret niihin joskus tykästyisivät, sillä sieväthän ne ovat :)

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)