Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

lauantai 9. marraskuuta 2019

Avainta etsimässä ja muuta hössötystä




Voi harmautta! Sumu on laskeutunut maiseman ylle ja kaikki lumet on sulaneet. Nurmikko on sentään yhtä vihreää kuin kesällä.
Mies lähti aamulla menoihinsa, ja minä toteutin lupaukseni katsoa hänen tietokonetta, joka ei ole hänen yrityksistään huolimatta suostunut toimimaan. Joku aika siinä meni, mutta kyllä sain sen kuntoon, jess! Nyt pystytään varmaan taas katsomaan yle-areenaa sen kautta tv:stä.











Laitoin kaktukselle piristysvalon :)




Tänään on jo ollut vähän reippaampi olokin ja pää ja kurkku tuntuvat paremmilta, kiva! Eilen illalla miehen piti lähteä srk:n, hakea porukkaa ja viedä mun tytölle pyykit ja patja, niin, voi kauhistus, auton avaimia ei löytynyt mistään. Joka paikasta sisältä etsittiin, ja mies myös ulkoa autotallista ja puuvajan puolelta... sitten jo soitti niille, jotka piti hakea, ettei nyt pääsekkään hakemaan. Tuossa nykyisessä autossa kun on vain yhdet avaimet.
Sitten lähti vielä melkein pimeällä lampun kanssa etsimään avaimia tieltä ja metsästä, jossa oli käynyt... ja niin siinä kävi, että lampun valo kävi avaimenperänä toimivaan pikkuheijastimeen!! Mies tuli kiirellä sisään ja sanoi vaan, että avaimet löytyi ja nyt hän lähtee....vähän myöhässä. Aika huono juttu tuo, ettei ole vara-avaimia.




Minä olin jo kerinnyt tytöllekin soittaa, ettei mies voi tuodakkaan niitä pyykkejä ym. Ja ei mies halunnutkaan enää kiireessä niitä viedä.














Toinen tyttö oli laittanut mulle kuvaviestin virkatuista afrikankukista tehdyistä pöllöistä, ja kun mulla oli niitä kukkia aikaisemmin tehtynä (tosi värikkäitä), niin päätin kokeilla saisinko niistä pöllön, aika outo siitä tuli väristä johtuen ja muutenkin, verrattuna alkuperäiseen kuvaan nähden... Kyllä täytyisi harjoitella jos meinaisi onnistua, hmmm...mutta ihanan lämmin siitä tuli villalangasta tehtynä.












Tällaista kuuluu tänään tänne. Onneks alkaa olla jo parempi olo niin piristyykin :) Piristystä päivään teillekin!

11 kommenttia:

  1. Hyvää päivänjatkoa!

    VastaaPoista
  2. Hei Sesse.
    Minulla kävi tietokoneen korjaaja, tuttu ihminen. Kyselin mm siitä, kun kommentin kirjoittamisen julkistamiseksi tarvii kirjautua, minä yleensä salasanalla. Nyt tämä kone kyseli sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa, salasanaa ei voinut laittaa. Nyt minulle opastettiin miten saan kommentoitua nimellä, minä etunimellä.
    Opastajani lähetti esimerkkikommentin anonyyminä, siksi olet saanut tuon kommntin.
    Jotkut, kuten minä, olen hyvin taitamaton näissä asioissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä juttu, että sait apua :) Mukavaa viikonlopun jatkoa!

      Poista
  3. Kamala tunne ...kun ainoat autonavaimet hukassa....
    Suutarilla voi käydä teetättämässä avaimen,monessa kauppakeskuksessa avainpalvelu,kannattaa ohi mennessä kysysästä:) hintaa?:)
    Ihana tuo sinun joulukaktus:))),sekö nyt kukkii noin kauniisti,kaunis on amppelikin.
    Eikä tuo sinun pöllökään ole pöllömpi:)))'
    jokos killi on kotiutunut?
    Mukavaa lauantai-iltaa,Sinulle Sesse:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaktus kukkii nyt kauniisti ja amppeli on viime kesänä poimittu metallinkeräysmolokin päältä :) Vara avain kannattaisi kyllä tosiaan teettää autoon.
      Leppoisaa viikonloppua!

      Poista
  4. Hyvä kun avaimet löytyi kuitenkin. Kyllä on keljua kun on lähtö eikä avaimia löydy. Ainainen huolenaihe että onko avaimet mukana kun lähtee. Mulla kyllä vain asunnon avaimet :)
    Hieno kaktus! Mullakin taitaa olla nuput jossain kaktuksessa, saa nähä tippuvatko vai kasvavatko.
    Toivottavasti sulla flunssa menee ohitse tai on jo mennyt. Nämä vaihtelevat kelit vaikuttaa moniin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilen oli jo parempi ja tänäänkin, paitsi että kurkku on edelleen kipeä, taas vaihteeksi kipeämpi kuin eilen...

      Poista
  5. Veikkaan, että oli avainten löytyminen sitten jo ihan rukousvastaus, kun varmaan ehditte jo ylöspäin pyyntöjä lähetellä niitten löytymiseksi:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tosiaan kerittiin huokaista että, auta Jeesus! Ja hän auttoi :)

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)