Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

maanantai 7. syyskuuta 2020

Tylsyyttä ja väsymystä

Mä en tiedä mikä minuun on iskenyt, kun tuntuu ettei mikään huvita. Ei osaa paneutua mihinkään, jos aloittaa jotain ei jaksa viedä sitä loppuun, kun tulee tunne, että mitä ihmettä varten minä tätä teen.
Mikään ei kiinnosta. Hetkeksi saattaa innostua jostakin ja samantien se menee ohi. Kaikki tuntuu vaan tylsältä.



Johtuuko se vaan noista korona-uutisista ja syksyn tulosta, siitä, että kaikki on jotenkin epävarmaa.
Ehkä se on "korona-väsymystä". Onko teillä muilla samanlaisia oireita?








Ja tänään on kuitenkin ollut aurinkoinen sää ja kävin kävelemässäkin syksyyn päin kallistuvassa luonnossa.



Hoitokoira lähti eilen kotiin ja samantien Rasmuskin ilmestyi kotiin. Hipsu oli ollutkin koko ajan kotona, mutta vain yläkerrassa tai ulkona. Hyvin ne jo vanhasta muistista palasivat normaaliin, kun huomasivat että vieras koira oli lähtenyt.



Katselin kangas palojanikin, mutta ei vaan mikään käsityö kiinnostanut. Tämän pikku pussukan kännykkää varten tein jo aiemmin, ettei tarvitse sitä ikivanhaa vyötärölaukkua pitää kännykän takia lenkillä.
Tähän mahtuu just sopivasti kännykkä ja avaimet. Minä kun en osaa pitää kännykkää takataskussa, niinkuin nuoriso...










...Ja  hihnan saa hyvin olkapään yli, niin pysyy itsestään paikallaan. Tää on siis ihan lenkkejä varten tehty.










Huomenna onkin lähes koko päivä täynnä kaikenlaista "ohjelmaa", osin kotona, osin muualla.
Näillä mennään.




14 kommenttia:

  1. Sepä on hyvä kun on ohjelmaa tulossa. On mullakin samantapasta tylsistymistä "nähtävillä". Mulla on lahjaksi saatu ilmainenelokuvalippu ja tänään ajattelin käydä katsomassa elokuvan, mutta kun kävin kaupassa(tai kolmessa) niin alkoi ahdistaa, kun oli jo vähän enemmän ihmisiä liikkeellä. Aattelin sitten sen altistuksen riittävän. Eli korona se kyllä alkaa taas ahistaa. Lenkilläkäynti ei niin ole vaikeeta, vaikka ei voi tuosta vaan avata ovea ja lähteä ulos.
    Minä olen nyt lukenut, mutta kukkien lisäksi ei oikein mikään kiinnosta, aloittaakaan.
    Mutta näitä päiviä on ollut ja niistä on selvitty ennenkin.
    Mua ärsyttää tänään, kun 3 myyntipuhelua on tullut, ihme jankkaajia, kun en osta mitään. Melkeen pitää "luuri korvaan" lyödä. Koettavat saada sanomaan myöntävän vastauksen, en tiedä mitä lähettäsivät sitten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on puhelinmyynnin esto, ei hermot kestä puhelin myyjiä... Tää syksyinen sateinen sääkin vaikuttaa mielialaan, mutta tänään on ollut vilkas päivä, niin ei ole kerinnyt murehtia, mistään...

      Poista
  2. Sssse, selvästi se kevään korona-ahdistus nostaa päätään...

    ♥♥

    VastaaPoista
  3. Kyllähän se korona ahdistaa; itse lakkasin seuraamasta vähän uutisia ja muuta; toki olen varovainen enkä käy turhaan missään ihmislaumoissa!! Olen yrittäntyt tsempata itseäni nyt niin että on hyvä aika siivota kotoa kaikki turhat roinat ja yritän myös kohottaa kuntoani sekä tehdä kaikkea vain minua kiinnostavia juttuja; rentoutua,lukea yms.
    - Airiina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua ehkä vähän ahdistaa sekin, kun nyt on kuitenkin niin paljon menoja, vaikka korona-tilanne pahenee...

      Poista
  4. Kyllä tunnistan samat itsessäni...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä...toiset päivät on parempia ja toiset tylsempiä/huonompia..

      Poista
  5. Kaunis lenkkeily-pussukka.
    Tätä syys touhua riittää.
    Mukava touhuta kotona,sateella sisällä ja sateettomana päivinä ...laitttaa pihaa ym..ottamaan talvi vastaan:)
    :))pihalla kesäkukat vielä loistossaan...
    Rauhaisaa viikkoa,!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Liisa! Tänään on aika kiireinen päivä ollut ja on edelleen...

      Poista
  6. Se on tämä syksy ja alkava pimeä aika, tuleva pitkä talvi minua ainakin vähän on masentanut, mutta en anna sen masentaa täysin, jotain hyvää ja kaunista on kaikkialla,kun se kiitoksella vastaan ottaa.
    Ei kannata seurata korona uutisia, mä en muista koko koronaa, vaan jos satun kuulemaan mieheltä esim. sen sanan niin muutan puheen aihetta heti.
    Minä olen laittanut puh.numeroni salaiseksi, niin ei ole moneen vuoteen lehti tilaajat voineet soittaa.
    Hyvä että sitä tekemistä on välillä, se on parasta terapiaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aina sitä on parempia ja tylsempiä päiviä, tänään on ollut aika kiireinen päivä.

      Poista
  7. Mulla todettiin keskivaikea masennus joskus 5 v sitten
    En ihan jaksanut eläkeikään
    Vuotta paria sain eläkepaperit hoitotyöstä jota tein 40 v
    Kuukausia olin vain yksikseni ja latauduin
    En halunnut nähdä ihmisiä
    Olin aina rakastanut lähimmäisia
    Omia ja vieraita
    Rakkaus katosi
    Tunsin jopa vihaa
    Pelottavaa
    Rukoilin Jeesusta,Pyhää Henkeä:
    Älä ota pois minulta rakkautta
    Ota vaikka kaikki muu
    Lääkitys oli.jonkin aikaa 200mg sertralinia ja ketoprin
    Kuukausien jälkeen vähensin lääkitystä
    Ja ahdistuskin alkoi helpottaa
    Nyt pärjään 50 mg sertralin ja 5 mg imovane
    Ihan on hyvä olla
    Mutta on siitä jäänyt se että ilo ja innostus kaikkeen on melkein kadonnut
    Tuntuu että kaikki on koettu ja nähty tässä maailmassa
    Ymmärrän hyvin tunteitasi Sesse
    Mulle tuottaa hyvää mieltä kuitenkin käsityöt
    En tiedä mitä tekisin jos puikot ja koukku eivät pysyisi kädessä
    Toki sekin aika.tulee ennemmin tai myöhemmin
    Meidän täytyy vain hyväksyä tunteemme ja elää niiden mukaan
    Jos ei huvita.mikään ollaan sitten siinä tilassa
    Kyllä se olotila taas muuttuu
    Mulla on kyllä vähän erilaista koska saan olla yksin
    Nukkua ja valvoa kuinka haluan
    Mulla menisi varmaan hermo jos siinä vierellä olisi koko ajan joku
    Sellaisen jäljen se jätti kun 40 v hoitotyössä eikä osannut kuunnella ja hoitaa.itseään
    Kun oikein patoo kaikki sisälleen ja ottaa toistenkin taakat.harteilleen
    Siitä seuraa iso "räjähdys" kun sisin ei enää jaksa kantaa
    En ymmärrä kuinka ne ihmiset jaksaa jotka eivät usko Jumalaan
    On tämä maailma niin kauheassa tilassa
    Mutta toisaalta Jeesuksen tulo on jo paljon lähempänä
    Minä ainakin odotan sitä niin kovasti
    Että jaksellaan Sesse
    Kyllä me vielä saadaan tuntea suurta iloa
    Siunausta.sinulle!





    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikella on aikansa taivaan alla, niinhän sitä sanotaan. Usko on luja voimavara, vaikka mekin välillä väsytään ja masennutaan/ahdistutaan. Siunausta sinullekin !

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)