Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

tiistai 7. heinäkuuta 2020

Komeron siivousta ja ruokakokeilua

Tänään kävin läpi astiakomeroa, sain sieltä vähän tavaraa pois ja huomenna lähtevät eteenpäin :) Meillä on huomenna isännällä kontrolli-kuvaus Hesassa ja pyysi minua mukaansa.



Tänään isäntä oli käymässä yhden seurakunnan leirillä, tuttuja tapaamassa. Minä mietin mitä laittasin ruuaksi, kun en taaskaan ollut muistanut ottaa pakasteesta mitään sulamaan... Mutta ei hätä ole tämän näköinen :) Jääkaapissa oli vielä entisen perunamuusin loput, päätin kokeilla tehdä siitä perunalättyjä. Siksi kokeilla, kun ei sattunut olemaan yhtään munia, ja ajattelin, että onnistuuko se ilman munaa.


Eli laitoin siihen perunamuusin lisäksi gluteenittomia jauhoja sekä ohutta emmental-raastetta. Ja paistoin lättypannulla rasvassa. Hyviä olivat varsinkin lämpiminä. Eli näköjään onnistui ilman kananmunakin.



Tämän verran oli vielä jäljellä..






Mieskin tykkäsi :)



Ulkona on tänäänkin ollut tosi vaihteleva sää, vuoronperään sataa ja paistaa. En ole ulkona ollutkaan, muuta kuin pihalla käynyt. Mutta näihin tunnelmiin...

2 kommenttia:

  1. Minä olen joskus tehnyt muussin tähteestä perunavelliä, jos siinä ei ole sipulia.Nykyisin se kiehu maito ei ota pohjaankaan kiinni.

    VastaaPoista
  2. Minäkin olen joskus ennen tehnyt :)

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)