Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

lauantai 18. heinäkuuta 2020

Hesan reissu ja Myllylammella

Eilen siis läksimme Helsiinkiin, kun miehellä oli kontrolli siellä. Kaikki oli onneksi ok. Olimme lähteneet jo ennen lounasta, niin tein meille eväät mukaan. Lisäksi mennessä syötiin jäätelöt eräällä kahvila paikalla.

Kun päästiin sairaalasta, niin mietittiin, että etsitään matkan varrelta joku mukava paikka, johon voisi mennä piknikille. No, meidät tuntien kävimme parissakin paikkaa,jossa luulimme olevan rannan, mutta toisesta ei löytynyt ja toisessa olikin joku mökki.

Loppujen lopuksi mentiin vanhalle tutulle (vuosia sitten) Myllylammelle. Jäätiin ylemmäs rinteeseen istumaan, kun rannassa ja alempana rinteessä oli uimareita ja auringon ottajia. Avasin pienen kylmälaukun ja kaivoin esiin voileivät, pullaa,keksiä ja termospullon...ja sitten kauhukseni huomasin, että olin unohtanut mukit...eikä se suinkaan ollut ensimmäinen kerta, kun niin kävi. Ensimmäinen kerta oli jo silloin kun miehen kanssa oltiin vasta ystäviä ja nuorempien lasten kanssa onkimassa.
Mies ei sitä kyllä muistanut. Ja siinä välissäkin taisi olla joku kerta sama moka.

Mies ei antanut mokoman asiaa haitata, vaan joi kahvin maitopullosta ja minä join purkista, jossa oli ollut sokeri :D Hätä keinot keksii. Ehkä sieltä Myllylammen grillikioskista olisi saanut kerjättyä/ostettua mukit, mutta menihän tuo noinkin.

Nyt kun Myllylammen rannasta osa on tiettävästi yksityisellä, niin ranta on pienempi kuin ennen. Ja rannan tontin rajalla on korkeat aidat. Ei taida olla enää sitä vanhaa tuulimyllyäkään...ainakaan minä en sitä nähnyt. Tässä vanha postikortti kuva Myllylammelta, en tiedä mihin maailmanaikaan otettu kuva.

Tuolla rannassa tuli aikoinaan paljon uitua ja tuolla tuulimyllyn takana olevassa kahvilassa käytyä vanhempien lasten ja ex-miehen kanssa, kun asuttiin siellä lähellä.

Että semmoinen reissu.Illalla sitten lähdettiin vielä seurakuntaan, siellä olikin melko paljon väkeä, meilläkin auto täysi. Minä olin varannut kirjastosta kirjan jota mentiin matkalla hakemaan, kun luulin kirjaston olevan auki klo 19:sta, ei ollut, vaan oli mennyt kiinni jo viideltä perjantaisin. Mutta sainpahan ainakin palautettua entiset kirjat palautusluukkuun. Täytyy ensi viikolla hakea se kirja.

Heippa vaan!

1. Eikö Myllylammella ollut omistajavaihdoksen alkuun jopa kiistaa, saako tuossa rannassa edes uida? Se on aina ollut suosittu paikka, mutta uuden omistajan myötä menemme mieluummin vähän kauempana olevaan kunnan rantaan. Siellä on hyvä laituri ja pukukopit sekä vessa.
    Omat eväät maistuvat ulkona hyvältä. Onneksi keksitte keinon nauttia kahvista ilman kuppejakin.

1. Muistelisin kanssa että jotain sanomista oli jollain, en sen kummemmin seurannut asiaa. Ai sinäkin olet käynyt siellä uimassa... Kyllähän tuo sujui näköjään ilman kuppejakin,eikä tarvinnut kuitenkaan suoraan termoksesta juoda :D

2. Olipa ihana tieto, oikea kiitosaihe, että kaikki oli ok:) Onhan se kuitenkin aina sellainen jännityksen aihe.

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)