Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

keskiviikko 12. elokuuta 2020

Mietintää









Tänään tulevat tyttäret käymään (kivaa) ja huomenna onkin sitten "työpäivä", vapaaehtoistyön nimikkeellä kyllä. Tänään sain myös postissa antikvariaatista tilaamani kirjan. Tuli ihan omaan postilaatikkoon, mikä oli kiva. Isännällä oli menoa kaupunkiin. Ihan mukava, ettei mun tarvinnut lähteä.



Katsottiin hetki tv:stä ilmasta kuvattua Helsinkiä, kun oli ilta-asussaan kaupunki, niin ajattelin että jos asuisi tuollaisessa isossa kaupungissa yksin kerrostalossa ja katselisi kaupunkia ikkunasta, tuntisi itsensä varmaan tosi yksinäiseksi. Maalla ei samalla tavalla tunne.



Muutenkin entinen kotikaupunki pienuudessaan on ihan sopiva, jos kaupungissa asuu, ei yhtään isompi tarvitsisi mulle ainakaan olla. Kyllä sielläkin joskus tunsi  (yksinhuoltajana ollessaan) olon yksinäiseksi, vaikka lapset olivatkin seurana, ja vaikka ystävien kanssa usein tavattiin. Nyt musta on tullut melkein erakko :) No, ei vaiskaan, mutta vähän sinne päin... tuota "ei vaiskaan" sanontaa käytettiin muuten nuorena...ei ole tullut aikoihin käytettyä, tarkoittaa siis jotain, että "ei kuitenkaan"...tai vastaavaa.



Taivaalle kerääntyy pilviä... toivottavasti ei ala sataa.




8 kommenttia:

  1. Oon myös katsonut niitä Suomi 100-v kuvauksia. Ihan kiva katella esin Joensuuta ja tuttuja maisemia vaikka Kolilta. Tampere näytti aivan erilaiselta kuin nyt. Kuvatessa ei ollut vielä keskusta sekaisin, ei ollut ratikkatyömaita. Oli isot lehmukset Hämeenkadulla jne.
    Loppujenlopuksi olen jo nyt tullut siihen tulokseen ettei kaupunki ole mun asuinpaikka. Enemmän luontoa ympärillä olisi parempi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä asuisin varmaan mieluiten rauhallisessa paikassa, mutta lähellä suht pientä keskustaa, jossa olisi kaikki palvelut... Lohjallahan oli aika sellaista, mutta kaivattiin omakoti taloon.

      Poista
  2. En usko että olet erakko! Olen kirjoituksiasi lukenut, et vaikuta erakolta. En ole tietoinen erakon "määritelmästä", voisin kuvitella että siihen liittyy ainakin vähän torjuvaa asennetta yleensä ihmisiä kohtaan. Sinä tulet hyvin toimeen ihmisten kanssa. He kiinnostavat sinua.
    Väsyneenä ei jaksa kiinnostua mistään. Pitää saada levätä ja mieluiten sillä tavalla kuin itse haluaa. On hyvä että ihminen osaa olla yksin ja nauttia siitä. Vastakohtana riippuvaisuus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, en nyt ihan erakko sentään, vaikka varsinkin korona aikana on tullut vähemmän käytyä esimerkikiksi kaupungissa. Minä kyllä tosiaan viihdyn yksin(kin). Kun aika introvertti olen kuitenkin.

      Poista
  3. Kiva kun tyttäresi tulivat käymään. Ja kirjapostia on aina mukava saada! Minäkin olen kyllä introvertti, mutta toisaalta tykkäisin tavata ihmisiäkin, kun vain saisin itseni lähtemään liikkeelle. Tulee liian helposti jäätyä kotiin jumittamaan, joten vähän erakko taidan minäkin jo olla. Täällä maalla kyllä tapaa ihmisiä, kun menee vaikka kahvilaan, aina on tuttuja ja juttuseuraa. Meillä päin muuten sanottiin myös "ei vaiskaan", se on hauska sanonta! :) En minäkään ole käyttänyt sitä enää vuosikausiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Molemmat olivat mukavia asioita, tyttöjen ja tytöntytön käynti sekä jatko-osa aiemmin lukemaani kirjaan :)

      Poista
  4. Mulle tuttu sana tuo "ei vaiskaan":) Mutta erakkoasiaan en omalta kohdaltani sitä nyt taitaisi laittaa, sillä aika erakko sitä koen olevani. Mitä tulee tuohon, mitä pohdit yksinäisyydestä, niin itse taas ajattelen nyt niin, että kaupungissa voi sentään katsella ihmisiä. Täällä korvessa harvoin näkee. Minusta on joskus kiva kaupungilla käydessä joskus ihan vain istuskella autossa odottelemassa toisia ja katsella ihmisiä joita ohitse kulkee. Kaupungissa se ei ehkä olisi samanlainen huvi, kun ihmisiä näkisi muutoinkin jatkuvasti. Ehkä siellä tykkäisi katsella maisemia ilman, ettei ihmiset joka näkymään ilmaantuisi:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen sillä lailla introvertti, että väsyn jotenkin henkisesti jos joutuu kauan olemaan ihmisten keskellä ja olemaan sosiaalinen, sitten kaipaa jo kovasti "rauhaan".

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)