Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

lauantai 21. joulukuuta 2019

Kolme yötä jouluun on...



...sanotaan laulussa. Eilen huomasin taas iloisen yllätyksen :) Mulla on kukka, jota olen pitänyt aina vaan viherkasvina. Äidiltä opin sen nimeksi piispankaura,kuitenkaan en sillä nimellä löytänyt sitä netistä. Sitten huomasinkin, että sitä kutsutaan nimellä papinkaura...
Ensimmäistä kertaa minun papinkaurani alkaa kukkia :) Olin ihan ihmeissäni.











Ilmeisesti se on tykännyt, kun olen ihan tavallista lamppua pitänyt kasvien yläpuolella valaisemassa. Tänään sain siivottua yläkerran (lukuunottamatta mun ompelupöytää, johon on kertynyt kankaita ym). Ja Elmon kanssa käytiin kävelyllä,poimin samalla katajan oksia maljakkoon, eli äidin vanhaan savikannuun.
Miehellä viimeinen joulunäytelmä-päivä. Ei taida tänne Etelä-Suomeen tulla lunta jouluksi. Sumuisen harmaalta näyttää.

10 kommenttia:

  1. Olipa hauska yllätys, kun kasvisi osoittautuikin ihan kukaksi! Vettä täälläkin on nyt satanut. Lunta on vielä maassa, mutta vähenemään päin se taitaa olla. Tuntuu tulevan se perinteinen vesikeli jouluksi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumi valaisisi kivasti, nyt on niin mustaa... mutta onneksi valoilla saa tunnelmaa :)

      Poista
  2. Voi miten kiva yllätys, näytähän meillekin sitten tuo kukka auenneena. Kiinnostaa kovin nähdä se.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyypä napata siitä sitten kuva, jos muistaa tässä joulutohinan keskellä :)

      Poista
  3. Mukava yllätys toi kukka. Mun kiinanruusuni taitaa kuolla, nuppuja oli muttei jaksanut enää aueta. Nyt on tiputtanut paljon lehtiä .( :(
    Hyvää joulua myös sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuija! Toivotaan, että kukkasi piristyy !

      Poista
  4. Äidilläni oli joskus tuo papinkaura kukka, koskaan ei siinä kukkaa ollut.
    Hyvää Joulua pirttiinne pienoiseen !

    VastaaPoista
  5. ;)erikoinen kukka,varmaan nätti kun avautuu:)
    onpa jännä nähdä millainen kukka kun avautuu;)
    Voi miten me saatas teillekkin lunta,vettä tuolla ulkona tihhuuttaa.meillä vaan tuota kinosta se verran että ei taia aatoksi keretä kokonaan maa mustaksi.
    Mukavaa Adventti -sunnuntaita!

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)