Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

keskiviikko 31. heinäkuuta 2019

Mentiin Poriin....

...mutta ei meitä pistetty pärekoriin eikä vedetty pitkin Porin torii...jos muistatte sanonnan :)

Mukava päivä ystävien kanssa oli, aamulla kahdeksan maissa lähdettiin ja illalla ennen yhdeksää tultiin. Kumpaankin suuntaa matkaan meni noin vajaa kolme tuntia, kun käytiin kerran tauolla kummallakin matkalla. Mennessä ei kumpikaan navigaattoreista suostunut toimimaan, mutta mentiin Karkkilan kautta Porintietä pitkin. Ystävät tulivat Porissa vastaan ja veivät meidät ensin Porin lentoaseman ravintolaan syömään buffet-pöydästä. Ateriaan kuului myös jälkiruuaksi kahvia ja jäätelöä + kastiketta.

Oltiin välillä heidän nätillä pienellä rivitalo-asunnollaan, jossa oli kiva, suuri ja suojainen takapiha. Heidän koira oli innoissan kun tulimme, on joskus ollut meillä hoidossa vähän aikaa, kun ystävä asui lähempänä. (Meillä oli Elmo kotona, ja naapuri käytti sitä päivällä ulkona ja lienevätkö lenkin tehneet).

Rukoiltiin siellä myös, ystäväni mies sairastaa parantumatonta sairautta, jos ei Jumala tee ihmettä. Ja vasta kaksi vuotta sitten he menivät naimisiin :(
Ystävän miehellä oli myös syntymäpäivä eilen, veimme hänelle kukkia ja kortin ja muuten heille mustaherukoita, kun eilen niitä keräsin.

Myöhemmin lähdettiin katsomaan Porin nähtävyyksiä eli Yyterissä, Kaanaan vesitornissa, ja Kirjurinluodolla käytiin. Näistä kuvat tällä kertaa. (Tuo Yyteri on kyllä uskomaton, en ollut koskaan siellä käynyt, ja oli ihan kuin olisi ulkomailla ollut, hiekka-dyynejä ja merta. Kuvat ei tee oikeutta sille. Meri oli kuulemma ollut tosi kylmä, kun miehet kävivät kahlaamassa. Minä otin sillä aikaa tietysti kuvia, ystävä oli jäänyt koiran kanssa kauemmaksi, kun sinne ei saanut tuoda koiria).

Eläimiäkin nähtiin Kirjurinluodolla :) Riikinkukkoja ja jotain muita lintuja sekä silkkisiä pörröisiä kanoja,vuohia ja lampaita. Sen jälkeen kävimme heillä vielä lähtö kahvilla karjalanpiirakoiden/munavoin kera.

Takaisin tullessa, kumma kyllä, navigaattori taas toimi ja ohjasikin loppumatkan erikautta pikkuteitä kotiin. Kiva oli kyllä nähdä niitäkin maisemia ja vieraita paikkoja.
Huomenna sitten taas vaihteeksi Soppakirkolle hommiin. Mies meni jo tänään ensin soppakirkon leivänhaku keikalle apumieheksi,ja sitten menee sen jälkeen erääseen muuttoon auttamaan. Se on arki alkanut :)

1. Silloin vähän aiemmin jo, kun mainitsit, että menette Poriin, niin ajattelin, että oltaispa oltu samaan aikaan... Kun mekin sinnepäin kohta menemme. Pori ei ole varsinainen kohteemme, mutta asiaa on sinnekin. Katselin jo noista kuvista, että ootte Yyterissä käyneet. Ja tuosta tornista tuumin, että onkohan tuo Kaanaan vesitorni:) Joskus on se nähty. Mehän asuttiin Reposaaressa vuoden verran 90-luvun alkupuolella. Jos joskus menette taas sinnepäin, käväiskää, jos mahdollista katsomassa Reposaarta. Kun me aikanaan sinne isännän kanssa utelaisuuttamme menimme linja-autolla, halusimme kohta muuttaa sinne! Toivottavasti se ystävänne saisi vielä terveyden!

1. :) Jumala voi tehdä ihmeen, jos se kuuluu Hänen suunnitelmiinsa, he itse ovat toiveikkaita: Ai te olette asuneet sielläpäin,me ollaan vaan joskus vuosia sitten käyty Porissa seurakunta-vierailulle, niin muistelen. Muuten vieras paikka. Eräs kirjeystäväni (nainen) asui perheineen aikoinaan vähän siellä päin Kiukaisissa ja en ole varma asuiko jonkun aikaa myös Reposaaressa.

2. Kauniit maisemat Porissa!
    ja tais muutenkin olla kiva reissu:) (tietenkin ystäväsi sairaus.ei mukavaa)
    Oikein ihanaa elokuuta,Sesse!
    Tavataan syyskuussa! :))

1. Niin sulla alkaa se lomanen..oliko niin :) Mukavaa elokuuta sinullekin!

3. Niin upeita kuvia ja voi millaista hiekkarantaa! Teillä on ollut ihana reissu..ikävä oli kyllä kuulla ystäväsi sairaudesta, Toivottavasti hän paranisi! Hyvää kesän jatkoa sinne teille <3

1. Kiitos Päde! Oli tosiaan hieno ranta tuolla Yyterissä.

4. Olipa hienot hiekkadyynit! En ole koskaan käynyt tuolla, kyllä pitäisi käydä. Mukava reissu, vaikka sairautta siellä onkin.

1. Oli mahtavat dyynit ja hiekkarantaa... Kiva oli käydä :)

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)