Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

lauantai 30. maaliskuuta 2019

"Minulla on oikeus minun omiin tunteisiin..".




Tänä aamuna putosin sellaiseen masennus-montuun, etten pitkään aikaan. Se alkoi jo eilen, kun huomasin, että taas mun yli käveltiin ja vielä syyllistettiin siitä, kun asiasta valitin. Eilen vaan ei ollut aikaa sitä surra, kun oli seurakunnan tilaisuus tulossa. Se meni ihan hyvin, olin painanut tunteet taka-alalle, mutta illalla kotona jo sängyssä ne vaivasivat, mutta onneksi nukahdin pian. Aamulla sitten ylösnöusu tuntui tahmealta, ja ne asiat vaivasivat mieltä, ei tehnyt mieli aamupalaakaan, vaan menin vuorostaan toiseen sänkyyn kahden viltin alle...väsytti ja masensi.




Muistin kun joskus Putous-ohjelmassa se joku henkilö sanoi, että "minulla on oikeus minun omiin tunteisiin"...ja itsestä tuntui, että minulla vain ei ole oikeutta omiin tunteisiin...että jos sanon omat tunteeni ne mitätöidään ja vaan syyllistetään, että en saisi olla sellainen. Onneksi tuo nykyinen mieliala-lääke on miedompi kuin entinen ja pystyi itkemään sitä pahaa, puristavaa oloa pois. (Entisen lääkkeen kanssa kuin ei pystynyt itkemään, vaikka kuinka paha olo olisi ollut, se oli hirveätä).

















Terapiassa sanottiinkin kyllä, että voi tulla sanomista, jos/kun tuon julki omia tunteitani ja mielipiteitäni, kun on totuttu siihen että tyydyn siihen mitä toinen (toiset) sanoo. (Että olen kiltti tyttö, miksi minut on jo lapsena opetettu, että olen aina työntänyt omat tunteet syrjään). Viime viikolla ei ollut terapiaa, kun terapeutti oli lomalla, onneksi ensi viikolla taas pääsee sinne. Ja ihanaa kun mulla on uskova terapeutti!






Vasta puoli 11-11 nousin ylös aamupalalle, kun ahdistus helpotti, eikä enää itketyttänyt. Onneksi mies ei ollut kotona, että sain rauhassa olla omien tunteideni kanssa :) Puhelimenkin olin laittanut äänettömälle. Herra antoi mieleeni nousta laulun:




"Tyhjänä heikkona vielä odotan henkeäsi, yksin en kestä mä tiellä, sytytä sydämeni.
Silloin mun sieluni kiittää sinua Jumalani, taivaiseen kuorohon liittää.
sävelet sydämeni."













Ehkä se tästä taas lähtee menemään. Eilen ostin tooosi pitkästä aikaa askartelulehden (uutena), sitäkin voisi jossain välissä katsoa, mutta ehkä pitäisi ensin panostaa imurointiin...vaikkei kiinnostaisikaan...
Mittari näyttää +12 ulkona ja nurmikko on sulanut paljon lisää eilisestä. Eilen huomasin jo kukkapenkissä tulppaanin alkuja ja yhden narsissin alun, samalla kun katkoin sieltä "talven törröttäjiä" eli kuivia kukan varsia.




Parempaa päivää meille kaikille!












10 kommenttia:

  1. Paranemista sinulle. Itse olen myös ollut aallon pohjalla. Mainitsin siitä postauksessani.
    Onneksi sain viestin ystävältäni, hän oli juuri rukoillut yöllä puolestani. Itkin kun tiesin ettei Jumala hylkää, hän pitää huolen kaikkien myrskyjen keskellä.

    VastaaPoista
  2. Onneksi sinulla on se mahdollisuus niihin käynteihin sen terapeutin luona ja saa purkaa sitä pahaa oloa. Paistakoon aurinko sulle tänä iltana ja huomenaamulla! Mullekin on aamut usein hankalia, mutta iltaisin helpompaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos toivotuksista, eilen kävin vielä pienellä lenkillä...mutta ei oikein ole aurinko paistanut, nytkin on harmaat pilvet...onneksi olo on parempi ja sain tietskalla osan laskuista maksettua.

      Poista
  3. On se kommunikointi välillä hankalaa, eikä vastapuoli ymmärrä vai eikö vaan osaa ottaa palautetta vastaan. Toivotaan että olo paranee ja voisit unohtaa.
    Tsemppiä ja parempaa päivää ja huomista sunnuntaita.
    ps. en löytänyt pääsiäiskoristeita vielä

    VastaaPoista
  4. Tuo laulu on ihana, Pekka Salminen "Valtaa mun sydämein Jeesus..." rupesinkin kuuntelemaan sitä laulua you tubelta,
    vanha kitara kuoro laulu, vain Jumala voi masentuneita lohduttaa, niinkuin sinua tuo laulu.Kannattaa kuunnella pekka salmisen kasetti, jos sulla on sellainen, minulla oli se joskus, minne lie hävinnyt, ei noista maailman asioista,kuten telkkari viihde ohjelmista saakkaan heng.ravintoa.Aurinkoista sunnuntaita sinulle !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pike :) Aurinkoa ei täällä näy, harmaita pilviä vaan, mutta onneksi olo on parempi :)

      Poista
  5. Voimia sinne tuntoihin. Mutta olethan ollut rohkea, kun olet sanonut oman mielipiteesti ja sen miltä susta on tuntunut! Se on jo iso askel eteenpäin.

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)