Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

lauantai 18. tammikuuta 2020

Askartelua ja sadetta




Hipsun kanssa tässä kirjoittelen, Hipsu makailee tällä mun "netti-pöydällä". Meinasin lähteä ulos tässä vähän aikaa sitten, mutta olin myöhässä...juuri oli alkanut sataa vettä. Mies tuli vastaan puu-kärryn kanssa, ja pyysi mua vetämään hänen kanssa sen kotiin. Niin tehtiin ja mies vei isommat puut liiteriin ja minä keräsin pienet puut laatikkoon ja mies kantoi sen alas kellariin, jossa pinosin ne kuivumaan. Sen verran painavat (vähän märät) puut olivat, etten uskaltanut yrittää itse kantaa. Olen ruvennut pelkäämään painavia nostettavia, kun tuokin selkä oli niin pitkään kipeä, ja vieläkin vähän tuntuu.




Silloin kun mulla oli se selkäkipu pitkän aikaa, niin eräällä tuttavalla oli samaan aikaan ja kestikin yhtä kauan eli noin kolme viikkoa. Nyt kuulin, että eräällä toisella tuttavalla on juuri nyt selkä jumissa :( Selkäkipu on ikävää.
Aiemmin kun mies oli "päikkäreillä" minä vielä olin löytänyt yhden suklaarasian ja päällystin sen kartalla.

















Tuossa rasiassa oli sellainen läppä joka menee reikään, että voi sulkea sen, siihen läppään laitoin tällaisen tarrarusetin.











Myös askartelu-lehden ostin pitkästä aikaa tänään kauppareissulla. En kyllä tiedä onko siinä mitään mulle sopivaa, mutta ainakin saa taas samalla askartelupapereita sen mukana.

11 kommenttia:

  1. Anteeksi kun tulin uteliaaksi, minkä askartelulehden valitsit? Jos vaan ehdit ja jaksat vastata!! En ole aikoihin edes selaillut askartelulehtiä. Ne on toisinaan sellaisia kipinän sytyttäjiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana-askartelulehden...taisi ollakin ainoa askartelulehti meidän pikkukaupassa :)

      Poista
    2. Niin se varmaan on. Ajattelin jo, että ihankuin askartelulehdet olisivat vähentyneet. Eikä suomenkielisiä tainnutkaan olla muita kuin Ihana lehti. Kiitos kun vastasit

      Poista
  2. Kätevä loota kaupunkisuunnistajallekin ;) Eväät vaan laatikkoon ja menoksi.
    Just kun mietin, josko rohkenis avata ton yhen suklaalevyn , niin täälläkin puhutaan suklaasta. Taidan olla heikko luonne...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joutuisi vaan lähtemään toiseen kaupunkiin :)

      Poista
  3. Onpa nätti laatikko! selkäkivut on tosiaan keljut, hyvä, että vältät nostelua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, on se sen verran ikävä, että kun juuri on lähes kokonaan parantunut, niin ei uudestaan halua...

      Poista
  4. Tulipas nätti laatikko,
    minä ensin ajattelin .että löysit täyden suklaarasian:)
    (minulla oli loput suklaarasiat "muka piilossa":))löysin:))
    On harmi tuo selkä-vaiva.Auttaisko kylmägeeli/lämmin kääre???

    Minä olen tilannut itselleni tuon IHANA-LEHDEN,
    Oisko teidän kirjastossa ihana-lehtiä lainata ym,askartelulehtiä?
    Askartelu-lehdet tuottavat sitä tekemisen iloa ,mitä mieli ja sielu kaipaa..ja vähän silmätkin:))
    Meillä tais olla askartelu ja käsityö??.ja Sitten tuo Ihana-lehti.,kirjastossa;)
    Tykkään kovasti tuosta lehdestä..Silloin kun siipimaassa.on vaan ihana katella noita lehti...:))
    Mutta nyt ollaan melko-reippaita..siis melko:))
    Ihania askartelu-hetkiä uuden lehden kanssa:)
    Halauksin Liisa:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sellainenkin lehti oli kuin Taika, en tiedä onko loppunut... Hyvä, että olet reipas :) Minäkin olen nyt.

      Poista
  5. Oi miten kiva tuosta rasiasta tuli! Askartelulehdet on mukavaa luettavaa. Kannattaa tosiaan sitä selkää varoa, on niin ikäviä selkävaivat jos oikein pääsevät pahoiksi..Mukavaa viikonloppua💓

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, ei ole selkäkipu mukava seuralainen, onneksi selkäni on jo miltei kunnossa...mutta kannatta varoa kyllä. Leppoisaa sunnutaita!

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)