Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

keskiviikko 29. tammikuuta 2020

Pientä talven tuntua ja lukemista




Aamulla huomasin, että pieni,ohut kerros lunta oli ja pikkuisen satoi lisääkin, hyvin vaatimattomasti kylläkin. Kävimme naapuri paikkakunnalla kahvilassa. Siellä päin olikin paljon porukkaa liikkeellä,mistä lie johtunut... Ensimmäinen kahvila oli niin täynnä, että käännyimme ovelta takaisin, kun ei sinne olisi mahtunut istumaan. Menimme katsomaan seuraavaa kahvilaa, se oli suljettu. Onneksi siellä oli vielä kolmas kahvila, ja saatiin kahvit ja pullat :) (Otin gluteenittoman). Kävimme siellä myös kaupassa. Kävimme myös kotimatkalla katsomassa joko Kasvihuoneilmiö on auki remontin jälkeen... ei ollut, mutta kuulemma pitäisi aueta helmikuun alussa. Remontti-mieheltä sen tiedon saimme.



Tänään olen ommellut vähän tilkku-päällistä tyynyyn. Huomenna onkin sitten taas työpäivä. Ja minulta pyydettiin runoa ruokailun hartauteen. Nyt olen lukenut kahta kirjaa, ylhäällä sängyssä ennen nukkumaan menoa tätä eräältä "siskolta" lainaksi saamaani kirjaa, uskonsa tähden vainotuista naisista.









Aika rankkoja kohtaloita, mutta sitä lukee välillä kuin jännityskertomusta ja kuulee myös Jumalan ihmeellisestä avusta kärsimysten keskellä.




Toista kirjaa olen lukenut alhaalla, kun olen päivällä hetken levähtänyt.











Tätä kirjaa onkin monta osaa, joten voisin sitä kirjastosta lainata lisääkin. Ainakin tämä ensimmäinen tuntuu kiinostavalta.Tämäkin on minulle ihan uusi tuttavuus. Tällaista hiljais eloa tänään.

10 kommenttia:

  1. On mukavaa, kun löytyy kiinnostava kirjasarja, niin pääsee uppoutumaan siihen maailmaan pidemmäksi aikaa!

    VastaaPoista
  2. Minäkin innostuin lukemaan tai jatkamaan Anneli Kivelän Katajamäki sarjan kirjoja joita mulla on 14 kpl ja vajaa 4 lukematta kun maaliskuulla ilmestyy uusi kirja. Se on tosi mukaansa tempaava sarja. Kannattaa lukea kenen vain !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo Katajamäki kuulostaa tutulta, ehkä olen nähnyt kirjastossa..en kyllä varmaan ole lukenut..

      Poista
  3. Voi nuo kirjat on hyviä,lukisin myös mielellään ne, iso kirjasto on turun keskustassa asti,harvoin tulee keskustassa käytyä,muutamia kirjoja olen tilannut netin kautta,ja luen vanhoja kirjojani uudestaan.Ei meiltäkään niin hirveä matka ole kasvihuoneilmiöön,2-3 kertaa ollaan siellä käyty kesällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kasvihuoneilmiö on kyllä mielenkiintoinen paikka, varsinkin kun siellä ekan kerran kävi, niin silloin se oli ihamemaa :)

      Poista
  4. Kiinnostavia kirjoja nuo molemmat! Minun anoppini on lukenut ja suositellut noita Eila Paynen kirjoja. Itse olen lukenut aika monia kirjoja vainotuista kristityistä, joten tuo Palavat sydämet kiinnostaisi myös.

    VastaaPoista
  5. Mitä remonttia Kasvihuoneilmiössä tehdään? Ihan peruskorjausta vai tehdäänkö jotain ihan uutta juttua? Vai onko siitä vielä mitään tietoa. Se on kiva ja erikoinen paikka, joka pitää aina ohimennessä kiertää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kattoremonttia siellä ainakin on tehty... en tiedä mitä muuta...

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)