Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

torstai 28. tammikuuta 2021

Eräänä päivänä...

 


...sain runon. Niin minä sen koin. Olin lukenut "päivän sana"- kirjaa, ja siinä oli sellainen teksti, että mieleeni tuli aiheeseen liittyen runon säkeitä. Äsken oli Metsäntytön blogissa ajatelma (joka minusta oli kuin runo), niin tuli mieleen laittaa myös oma runoni,Herralta saatu, tänne:)


" Olin väsynyt elämän taisteluissa,

kun lähteelle saavuin kerran.

Niin raikas, lempeä, rauhainen

oli lähde, sana Herran.


Sitä kun luin uudestaan

rukoukseen taipui mieli

ja kohta alkoikin laulamaan

kiitosta sydämen kieli.


Jospa voisin väsynyttä virvoittaa

kun itsekin väsynyt olen,

sanalla lempeällä lohduttaa,

jonka itsekin kohdannut olen."


Lempeätä päivää teille jokaiselle!


 


4 kommenttia:

  1. Hyvä runo! Niin Jumalan sana on tosiaan kuin lähde, joka virvoittaa ja antaa uutta voimaa.

    VastaaPoista
  2. Kaunis runo.
    (olipa hyvä ex kriminals jonka kuuntelin yöllä, kannattaa kuunnella uusin)

    VastaaPoista
  3. Sesse, tuo oli ihana:) Tavallaan sitä omaakin ajatelmaani ajattelin runona, mutta en jotenkin oikein tohtinut sellaiseksi sitä nimittää, kun tuntuu ettei oikein tiedä miten niitä kuuluu kirjoittaa... Ihan turha ajatus varmasti moinen, kuka määräisi millainen jonkun runon tulisi olla!

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)