Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

keskiviikko 10. helmikuuta 2021

Mitä kirjoja on yöpöydälläsi?

Vai luetko yleensä makuuhuoneessa? Meillä isännän kanssa kummallakin kerääntyy niitä keskeneräisiä kirjoja ja jo luettuja kirjoja yöpöydälle. Isännällä kyllä enemmän lattialle sängyn viereen.

Tällä hetkellä mulla on yöpöydällä nämä kirjat:

Vanha kärsinyt Raamattuni, uudempi on alakerrassa.

Kun luostarin muurit murtuvat..


Tuon olen lukenut joskus kirjaston lainakirjana, nyt kerran sain sen ilmaiseksi omakseni. Aloitin lukemaan uudestaan... mutta kesken jäi.



Tämä on joskus aikoinaan muistaakseni ihan ostettu/tilattu, ja tosi hyvä kirja Jumalan huolenpidosta ja johdatuksesta.



Tämä taitaa olla kirjaston poistomyynnistä tai jostain kirppikseltä. Hyvä kirja tämäkin.



Nyt on luvun alla Maija Järnefeltin muistelmat 1 ja 2, nuokin olen varmaan joskus aiemminkin lukenut... Kirjastosta nämä.

Kyllä hyviä kirjoja voi lukea useammankin kerran vuosien varrella, jos ei mitään mielenkiintoista uutta luettavaa ole :) Vai mitä mieltä siitä olette?


16 kommenttia:

  1. Raamattu on yöpöydälläni,ja siinä laatikossa on muutama kirja, jotka olen jo lukenut, olen kaksikin kertaa jonkun kirjan lukenut, en ole niistä tosikertomus kirjoista luopunut, joskus voi lukea ne uudelleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, lähetys aiheisia kirjoja olen tykännyt myös lukea, niitä on jonkunverran meidän kirjahyllyssä.

      Poista
  2. Jostain kumman syystä en ole koskaan lukenut Merlin Carothersin "Kiitoskirjoja". Jo mummoni puhui aikoinaan niistä paljon. Nyt on yöpöydällä, mutta lukeminen vaatii keskittymistä, jotta hyötyy tekstin opetuksista ja ajatuksista. Liian väsyneenä en halua tarttua kirjaan, jonka haluan lukea ajatuksen kanssa.
    Joka tapauksessa ihan liian vähän jää aikaa lukemiselle.
    On muuten kiva kuulla lukuvinkkejäsi, joita silloin tällöin laitat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt on tullut vähemmän käytyä kirjastossakaan, mutta kyllä kohta pitää mennä. Onneksi omia kirjoja on kirjahyllyssä, ja osa niistä lukemattomiakin..ja aina joku lähtee uudelle kierrokselle luettavaksi :)

      Poista
  3. Kannattaa lukea toisen ja useammankin kerran, varsinkin ne, joista on pitänyt. Siitä tulee hyvä mieli. Joku tuntematon kirja voi päinvastoin jättää jälkeensä ahdistuksen tunteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on totta, niinkuin esimerkiksi tuo "Jumalan varassa" kirja tuo hyvän mielen.

      Poista
  4. Minulla on tällainen pino yöpöydällä: Päällimmäisenä siinä on ristokko- ja sudokulehdet. Sitten Martat-lehti ja pari kässäkirjaa. Yleensä on jokin lukukirjakin, mutta eipä ole nyt ollut toviin.

    VastaaPoista
  5. Minulla :) ei yöpöytää:)),vaan työpöydän kulma ajaa yöpöydän asiaa.
    Siinä on kirjojen ja lehtien kierto:
    Puutarha/käsityölehtiä,kirjat:Päivän Tunnussana, Sanan aika, Kauneimmat rukoukset,Joka päivä Jumalan kämmenellä,Rukouskirja.

    VastaaPoista
  6. Minulla :) ei yöpöytää:)),vaan työpöydän kulma ajaa yöpöydän asiaa.
    Siinä on kirjojen ja lehtien kierto:
    Puutarha/käsityölehtiä,kirjat:Päivän Tunnussana, Sanan aika, Kauneimmat rukoukset,Joka päivä Jumalan kämmenellä,Rukouskirja.

    VastaaPoista
  7. Minulla ei ole yöpöydällä ollenkaan kirjoja, koska en osaa lukea sängyssä. Nukahdan melkein heti, jos yritän lukea makuulla. Sohvalla tulee kyllä joskus luettua, ja toki joskus harvoin sängyssäkin, jos olen vaikka kipeä. Olohuoneen lukunurkkauksessani minulla on kokonainen kirjapöytä, jota pitää aina välillä raivata, kun kirjapinot kasvavat liian suuriksi.

    Noista kuviesi kirjoista olen lukenut kaikki paitsi en tuota alinta. Hyviä kirjoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä taas en juurikaan lue päivällä,jos ei ole super hyvä kirja, jota ei voi jättää kesken.Aiemmin luin makuulla sängyssä, nyt olen lukenut istuallaan sängyssä, päätyyn nojaten, tyyny selän takana.

      Poista
  8. Minä luen iltaisin, sängyssä ennen nukkumaan menoa. Yöpydällä on vain se kirja, jota luen parhaillaan. Nyt on menossa Laura Mannisen kirja Kaikki anteeksi.

    VastaaPoista
  9. Miten en olekaan nähnyt tuota Anni Polvan kirjaa, vaikka olen paljon hänen kirjojaan lukenut.
    Mullakaan ei ole yöpöydällä kirjoja, otan kuitenkin yhden kirjan aina lähelle. Jos yöllä ei nukuta, niin ei tarvitse nousta sängystä hakemaan, luen sitten niin kauan että nukuttaa. Nyt on Eppu Nuotion dekkari Varjo, en ole sitä paljon lukenut kun oon nukkunut pari yötä :)

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)