Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

sunnuntai 4. lokakuuta 2020

Illan rauhaa!


Ilta tummuu ulkona ja piti taas Elmo-koirulille laittaa kaulapantaan roikkumaan heijastin. Itse tultiin juuri seurakunnasta. Tänään tulee TV 2:sta Katukatti Bobista elokuva, klo 21. Olen kirjoina lukenut tuosta Bob-kissasta ja hänen isännästään. Kirjat on ainakin olleet hyviä, joten aion katsoa tuon elokuvan. Eläimistä pitävänä ihmisenä se kiinnostaa minua. Eläimistä puheen ollen , sain juuri eilen illalla luettua kirjastosta lainaamani  isotekstisen kirjan: Eläinlääkäri keskellä kylää. Hyvä kirja tuokin.




Sen verran on näkö huonontunut, tai sitten silmässä lievä kaihi vaikuttaa, etten kovin pieni tekstisiä kirjoja mielellään lue, vaikka luenkin myös normaalitekstisiä. Mutta isotekstiset on niin helppoja lukea :)


Mitäs muuta...  ulkona sataa vettä vaihteeksi ja tuulee.  Seurakunnasta sain yhdeltä naiselta Elmolle tuliaisiksi makupalaa, se tekikin hyvin kauppansa, oli jotain "naudan mahaa" teollisena valmisteena.


Pitäisi varmaan kaivaa kohtapuoleen kaikenlaisia kausivaloja, kun alkaa niin pimeää tulla. En vielä ole poltellut kuin , että eteisessä on vuoden ympäri valosarja "risupallossa", vaikka ei sitä  tietysti valoisana aikana käytetä, nyt on jo sen aika.




Toivon teille mukavaa iltaa vaikka hyvän elokuvan parissa.

Ps,

Toivon tosiaan, ettei mun blogissa tulisi mitään "kinasteluja" tai vastaavia... koska minä haluan rauhaa kaikkien kesken. Joten ystävät rakkaat ollaan rauhassa.



7 kommenttia:

  1. Sitä tosiaan toivon myös, olen rauhaa ja hiljaisuutta rakastava ihminen, kaikkea elämään liittyvää on minulla sopivasti, elän tasapainoisesti.
    Jos joku haluaa tietää lisää, niin mun blogiin saa kyllä kommentoida vaikka täysillä.
    Voitko poistaa ne kommentit edellisestä, tai jos haluat pitää, niin ok.
    *Piti tulla lukemaan postauksesi tuosta kirjan kuvasta, siinähän on susikoiran kuva, eilen toinen tyttäristäni otti itselleen koirasuden pennun, ihan eri kuin susikoira, koirasusi on risteytetty oikeasta sudesta, siitä tulee iso koira.Laitan jossain vaiheessa kuvia blogiini. Mä olen laittanut ulos patterivalot, ja sisälle muutamia patterivaloja viherkasviin, kranssiin ja lasipurkkiin, myös kynttilät tuo lämpöa ja valoa.
    Hyvää alkavaa viikkoa !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidän yhdellä tuttavalla oli myös koirasusi, tai itse asiassa saattaa olla vieläkin, ei olla aikoihin nähty.
      Kiitos, tänään käytiin ajelulla ja samalla syömässä.

      Poista
    2. edelleenkään blogiisi en pääse kommentoimaan!
      Harmaus hävisi,mutta kommentti osuus ei avaudu??

      Poista
    3. Ikävää jos et pääse kommentoimaan, ei mulla pitäisi olla mitään nimettömienkään estoa... mistä lie sitten johtuu..

      Poista
  2. Se Bob-elokuva olisi ollut kiva katsoa, mutta mieheni menee työnsä takia niin aikaisin nukkumaan, että kaikki elokuvat aina jäävät. Onneksi se on varmaan Areenassa. Olen tykännyt niistä Bob-kirjoista.

    Sama vika minulla, etten enää tykkää pienitekstisistä kirjoista nyt kun on jo ikänäköä. Minulla on moniteholinssit, mutta niistä on mennyt teho ajat sitten. Enkä tykkää lukiessa tiirailla linssien alaosasta, joten seuraavalla kerralla ostan kyllä erilliset lukulasit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla myös kaksiteholinssit, vaan alkaa jo tuo kaihi varmaan vähän vaivata ja lasitkin olis pitänyt jo vaihtaa..

      Poista
  3. Katselin kyllä Katukatti Bobin, vaikka myöhään se kesti. Luin kirjankin joskus, ja kyllä se vähän haittasi elokuvan katselemista kun tiesi juonen, mutta tiesi, että lopulla käy hyvin :)))
    Minunkin pitäisi käydä lasit uusimassa, varmaan näkisivät siinäkin onko kaihia. On näkö huonontunut mullakin. Kun maski huurruttaa lasit kaupassa, niin ei taho nähä laseitta kunnolla enää edes lähellekään.

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)