Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

maanantai 19. marraskuuta 2018

Viime puuhia


Olin auttamassa miestä laavun teossa. Hän tekee sitä rannan nuotiopaikalle, koivun rungoista. Kävimme myös sitä ennen kylillä. Laittamassa Kylätalo-ilmoituksia ja Vivamo-ilmoituksia, viemässä lehtiä kaupan eteiseen, viemässä tutulle mummelille hänen tilaamansa sukat lähetyspöydästä,(perjantaina menivät mun tekemät pehmot myös lähetyspöytään), sekä kahvilla ja kaupassa.




Tässä Vivamon joulunäytelmä ajat.











Aamupäivällä oli pilvistä, mutta nyt kirkastui ja ihana aurinkoinen taas paistaa! Hernekeittoa, kera juustoraasteen sekä juusto-näkkärin, söimme lounaaksi. Eilen sattui sellainenkin tapaus, että eräs nuori perhe tarvitsi ruoka-apua, ja minä sain pakasteesta ym:lta kerätä heille ruoka-apua. Tuttua itsellekin nuoruudesta tuo, että välillä oli ruuat ja rahat loppu, itsekin on saanut apua,niin voi toisiakin auttaa.













Näin maanantaipäivän kunniaksi tuli iso kasa laskuja, onneksi niissä ei vielä ole eräpäivät ja onneksi tulee veronpalautusta, muuten tässä hukassa oltaisiin. Minä olen virkannut afrikantähti-kukkia kirppislangoista.Tuo turkoosi lanka on sellaista hopealle kimaltavaa.











Siitä tulikin mieleeni, että mulla oli joskus teininä päähine turkoosia hopealle kimaltelevaa neuletta. Itse asiassa se taitaa olla jossain vieläkin, tosin liitoksistaan ratkaistuna, neulekangas palana.





Viikonloppuna myös maalasin nukkekodin värikkäitä muovisia kalusteita askartelumaalilla valkoisiksi...eikös se kalkkimaalilla maalailu ole muotia :) Luonnossa ovat paremman näköiset kuin kuvassa.










Maanantai-terkuin Sesse






10 kommenttia:

  1. Joko tiedät mihin käytät nuo kauniit virkatut palat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tyynyä ensin ajattelin, mutta en ole vielä varma :)

      Poista
  2. Hyvä kun muistutit: minulla on odottamassa 200 Afrikankukkapalaa kokoamista. Ne olen virkannut jo kolme vuotta sitten. Meilläkin puuhailtiin tänään metsän siimeksessä, kaadettiin iso pihlaja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi mahdoton! Siinä sitä onkin sulla kokoamista, tuleeko siitä (pari)sängyn peitto?

      Poista
  3. Olin muutama vuosi sitten katsomassa Vivamon joulukuvaelmaa ja liikutuin kovasti näkemästäni. Olen nähnyt myös pari muuta näytelmää Vivamossa. Anna-Mari Kaskinen on tuottelias kirjailija ja saa varmasti innoituksensa taivaan Isältä.

    VastaaPoista
  4. joulukuvaelma ois ihana nähdä.
    Näin meidän pitäis toimia,muistaa ja auttaa lähimmäistä.Kiitos Sesse!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo joulunäytelmä on kyllä hyvä ja tuo joulumielen, muutaman kerran on tullut katsottua, joskus on päässyt vapaalipulla kun mies näyttelee siinä :)

      Poista
  5. Siunausta auttajalle. Ihanat tähdet, olet hyvä virkkaaja.
    Kalusteista tulee kalkkimaali mieleen, ovat kauniit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kalkkimaali minullakin tuli mieleen, vaikka en ole koskaan kalkkimaalilla maalannutkaan :)

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)