Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

keskiviikko 10. lokakuuta 2018

Heikkona pitsiin...




...ilmeisesti, kun niin paljon pitsiliinoja ja pitsiverhoja on minulle kertynyt.



Mutta mikä nyt harmittaa, on se, että en löytänyt äidin tekemää enkä omaa nuorena tekemääni pitsiliinaa mistään...olenkohan tosiaan pistänyt ne kiertoon, vaikka nehän juuri olisi pitänyt säilyttää! Nämä mun liinat on saatuja tai kirppikseltä/kierrätyksestä.





Se äidin tekemä pitsiliina olisi ollut tälläinen, mutta keltainenja vähän isompi.Oman tekemäni liinan malli oli nimeltään muistaakseni "ananas" ja väri tummemman vihreä.





















































Muutaman pitsiliinan olen myös laittanut sohvatyynyn päällisten koristeeksi, niinkuin nämä:












Muistin, että mulla vielä joku aika sitten oli se oma virkkaamani vihreän liinan ikivanha ohje ja kuva, ajattelin laittaa sen tähän, mutta ei sitäkään enää ollut käsityö kansiossa. Mutta pari tällaista vanhaa kuvaa oli:




















Tämän alemman olen joskus myös tehnyt, vaan ei sitäkään taida enää olla.





Tällaista kuva satoa tänään.

6 kommenttia:

  1. Minullekin on kertynyt useita pitsiliinoja, tykkään niistä erittäin paljon! Tuo ananaskin :D. Äiti oli kova virkkaamaan pitsiä, itsekin virkkasin nuorena, nyt puikot kalisevat. Täytyisi taas aloittaa virkkaaminen, se on mukavaa puuhaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä enemmän virkkaan, kuin neulon/kudon, mutta en juurikaan muuta kuin villalangoilla :)

      Poista
  2. Kauniita liinoja,monikäyttöisiä:)

    VastaaPoista
  3. Sulla on hienoja liinoja! Mullakin on joitakin kertynyt, kun niitä on saatu, joitakin kirppikseltä ostettu ja joku itse tehtykin. Pikkuliinoja olen käyttänyt kukkapurkkien alla.

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)