Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

maanantai 25. huhtikuuta 2022

Heippa kauppa!

 

Kuva ei liity asiaan. Siinä on vain mun lintusia kuistilla.


 Meidän lähikauppa loppuu ja tilalle tulee isompi kauppa viiden kilometrin päähän. Kyllä mieluummin olisin pitänyt entisen pienemmän, kun sinne oli lyhyempi matka, jos vaikka kävellenkin joskus meni. Ja mites nuo vanhukset, joita vanhusten taloilla asuu..

Kaupassa oli jo melko tyhjää, kun siellä oli suurin osa puoleen hintaan, tyhjennys. Ostin kahvia neljä pakettia, ja vasta kotona huomasin, että yhtä lukuunottamatta muut olivat pannujauhatusta.. vaan kyllähän siitäkin kahvin saa.

Tuleva kauppa on Sale, entinenhän oli S-market. Sekin on minusta kurjaa, kun saa taas opetella missä mitäkin on isommassa kaupassa. Tästä huomaatte, ja minä itsekin tiedän, että olen muutosvastainen... vaan ei auta...

Asiasta toiseen... täällä on paljon tulvia ja muutama tie on suljettu. Käytiin kauppa reissulla ajelemassa, kun piti mennä meidän suosikki kahvilaan, mutta tie oli poikki, veden takia poissa käytöstä.

 Meillä alkaa olla suurin osa pihasta sulaa, minäkin olen pihalla jäätä hakannut rikki, että sulaa nopeammin. Ala pihalla on vielä jäätä ja lunta jonkun verran.

Että tämmöistä.

4 kommenttia:

  1. Keljua kun kauppamatka pitenee, se kai liittyy maaseudun alasajoon, jos negatiivisesti ajattelee.
    Minä en oikein tiedä Salen ja S-marketin eroavaisuuksia. Minusta tuntuu, että Sale on pienempi ja kalliimpi kuin S-market, hyvin harvoin käyn Salessa täällä, vaikka olisi lähempänä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo kauppa oli ilmeisesti jo aika vanhakin, että sekin voi vaikuttaa.. Nyt on sitten kaksi kaupaa tien vastakkaisilla puolilla, kilpailemassa keskenään ostajista..

      Poista
  2. Onpa harmi, kun lähikauppa lopettaa:( Viisi kilsaa on jo sellainen matka, ettei sitä matkaa huvikseen kauppakassien kanssa kuljeskella, joten autolla varmaan sitten. Minulle on muuten ollut myös vaikeita ne kauppojen muutokset, tarkoitan sitä, kun puljaavat tavaroita ihan eri paikkoihin. Mulla saattaa mennä kuukausimääriä, että alkaa tuntua tuntua tutulta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ärsyttävää kun joutuu etsimään ruoka tavaroita kaupasta..

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)