Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

torstai 28. huhtikuuta 2022

Äidin vanha kaulakello, sekä kirjaston antia


 Minulla ei ole tullut vietyä rannekelloa kelloliikkeeseen, kun siihen pitäisi vaihtaa patteri.. niinpä olen ottanut äidin vanhan kaulakellon esille, eli kokeilin vieläkö se toimii. Hyvin raksuttelee. En tosin ole sitä kaulassa pitänyt, vaan pöydällä, josta voi vilkaista mitä kello on. Joskus olen muuten pitänyt sitä kaulakoruna.

No, luultavasti kuitenkin käyn laitattamassa sen patterin rannekelloon, vaikka olen näköjään pärjännyt ilmankin. Mutta onhan se helpompi ettei tarvitse aina kaivaa kännykkää esille, esim. kaupungilla ja muualla liikkuessa.

Kirjastossa kävin ja lainasin sieltä pari mielenkiintoista kirjaa. Tuota "Ulos kutsutut" olen nyt lukenut.

 

 



Tämä on hengellinen romaani.

 

Toinen on "Jane Austinen talo", kertoo ihmisistä jotka tahtovat pelastaa Jane Austenin kotitalon.



Nyt täytyy kohta alkaa ruuan valmistukseen. Heippa!

10 kommenttia:

  1. Onpa kaunis tuo äitisi kello, ja hienoa, että on vielä ihan toimivakin!

    VastaaPoista
  2. Ihana kaulakello. Kummasti sitä tottuu elämään ilman rannekelloa, minäkin olen tainnut suurimman osan elämästäni olla ilman. Nytkin olisi sekä rannekello että itse tekemäni kaulakello, mutta kummastakin olleet patterit loppu jo vuosia. Kumman vaikeaa se kellon vieminen liikkeeseen patterin vaihtoon on ;-)
    Tuo Jane Austenin talo on kiinnostanut, mutta en ole sitä vielä lainannut tai hankkinut, kerrohan sitten, mitä tykkäsit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä kyllä olen tottunut rannekelloon, vaikka nyt ei enää ole tullutkaan katsottua tyhjää rannetta kellon sijaan.

      Poista
  3. Tosi kaunis kello! Minäkin olen lukenut tuon Uloskutsutut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja sillä on muisto arvoa. Tuo Uloskutsutut on mekein tätä päivää... :(

      Poista
  4. Kaunis kello <3 Se toi muistoja mieleeni! Minun äidilläni oli myös aikoinaan kaulakello. Minulla on viime aikoina lukukirjoina ollut opintoihini liittyviä kirjoja. Tai sitten käsissäni on heiluneet sukkapuikot :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ennen noita kaulakelloja oli, mahdetaanko nykyisin edes valmistaa...

      Poista
  5. Äidilläni oli samanlainen kaulakello. Itse käytän rannekelloa, jonka otan kuitenkin heti kotiin palattuani pois. Kumma, miten on mukamas vaikeaa viedä kello patterinvaihtoon.
    Hauskaa vappua sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin! Jos ensi viikolla sais vietyä :)

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)