Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

perjantai 4. joulukuuta 2020

Perjantai

 


Tänään piti imuroida heti aamusta, että pääsee sitten hyvällä omallatunnolla katsomaan "Kyläsairaalaa". Isäntä meni käymään kaupungissa. Eilen oltiin jakamassa niitä seurakunnan lehtiä naapuri-kirkonkylässä . Oli yllättävän kylmän tuntuista, sormet ja varpaat paleli, tullessa vielä jaettiin oman kylän yhdelle alueelle. (Mulla on muutenkin ollut varpaat kipeät, en tiedä mistä syystä, punoittavat  ja varsinkin saunan jälkeen pitää hoitaa niitä).Onneksi oltiin käyty juomassa kahvit kahvilassa, niin oli lämmennyt siinä välillä.

Eipä ihme, jos oli kylmä, kun nyt sataa vähän lunta.Onko kellään ollut joulumieli tämän koronan keskellä? Mulla ei ole ollut yhtään, siksi en juurikaan mitään ole koristellut ja ulkovalotkin on vielä laittamatta. Jostain kumman syystä kuitenkin alkoi Sylvian joululaulu soimaan päässäni aamulla ja sitä lauleskelin imuroidessani. Ehkä se siitä...

Muutenkin olen ajatellut, että tuleeko meille nyt joulu kahdestaan,kun korona vaan lisääntyy. On tottunut siihen, että ainakin osa lapsista käy jouluna ja nyt se ei varmaan ole toivottavaa :( Kuntouttavan toiminnan virkailijakaan ei ole soittanut, vaikka piti...ehkä hällä on niin kiireistä.

Mutta näillä mennään.

14 kommenttia:

  1. Laitan tänne kommenttiin vielä kysymyksen, että onko tämä bloggeri taas muuttunut, kun oli jotenkin outo, esim. jotain oli englanniksi ja kuvan laittaminen oli hankalaa..

    VastaaPoista
  2. Ei mulla ainakaan ole ollut minkäänlaista joulumieltä vielä, enkä ole lainkaan osannut mitään joulujuttuja ajatella. No, kai se tästä. Mulla ei nyt ole ollut havaintoja tuollaisista bloggerin ongelmista. Toivottavasti ne sullakin oli joku ohimenevä häiriö vain.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun viimeksi laitoin bloggeriin kuvaa, niin silloin huomasinkin että siinä englanniksi tekstit. Toivottavasti ei ole pysyvä ilmiö...

      Poista
  3. Ei ole blogger temppuillut, mutta ehkä se on tosiaan joku ohimenevä häiriö. Harmillisia sellaiset. Minulla on kyllä ollut ihan joulumieltäkin, kun ajattelin ottaa joulun ihan levosta käsin tänä vuonna. En siis ole mitään isoa tehnyt joulun eteen, mutta aina jotain pientä vähän kerrallaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä isäntä osti eilen värikkäät jouluvalot, ja laitettiin vihdoin valot ulos, sopivasti jouluinen valkoinen maakin oli. Nyt se on taas sulanut.

      Poista
  4. Jotain muuta olen touhunnut, enkä käynyt postailemassa. Mutta välillä muuttuu itestään jotkut kohdat.
    Pikkuhiljaa olen laitellut valoja parvekkeelle ja tähden ikkunaan. Kun aiemmin hankittu amaryllis niin hidastelee kasvussa, ostin tänään valkean amarylliksen vielä.
    Ruokia vois vähitellen hankkia, mutta jotenkin tympii ajatellakaan kauppoihin lähtemistä.
    Hyvää Itsenäisyyspäivän viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä oli lehdessä, että jostain ravintolasta sai tilata jouluruuat kahdelle hengelle kahdeksi päiväksi, ne laittavat valmiiksi ja ne vaan haetaan jouluksi..hetken jo ajattelin tuollaistakin vaihtoehtoa... :)

      Poista
  5. Tänä vuonna minusta on tuntunut jouluisalta jo jonkin aikaa. Autossakin on soinut jouluradio jo monta viikkoa. Viime joulu meillä meni ihan ohi sinällään, kukaan ei käynyt, eikä mitään jouluruokiakaan syöty. Olin töissä koko joulun. Ei mulla vieläkään ole tulevan joulun työvuorolistoja selvillä, mut silti on tunnelma jouluinen, tuli mitä tuli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mäkin olen sisälle laitellut valoja, ja eilen laitettiin uloskin kahdet valot, kun mies oli ostanut värikkäät valot ja halusi, että laitetaan ne heti. Sopivasti oli luminen iltakin eilen, ei enää..

      Poista
  6. Ilman muuta korona ja ulkona vallitseva harmaus murentavat joulumieltä. Luultavasti meilläkin vietetään joulu kaksin, mutta siitä huolimatta aion valmistaa jouluisia ruokia ja ainakin vähän koristella kotia. Brysseliläinen lääkäri totesi oivallisesti, että "mieluummin ilman vieraita jouluna, kuin hautajaiset helmikuussa".
    Välillä blogger temppuilee. Nyt en ole huomannut mitään kummallista. Toivottavasti sinunkin ongelmasi selviävät.'
    Hyvää viikonloppua ja Itsenäisyyspäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Between! Kyllä minäkin olen valoilla koristellut.

      Poista
  7. Minä olen laittanut joulua aika paljon, ulkona myös palaa joulu valot.Minä leivoin joulutorttuja tällä viikolla.Olen tehnyt kaikkea mukavaa niin unohtuu korona hetkeksi.
    Hyvää viikonloppua ja itsenäisyyspäivää sinulle"!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin <3 Mekin saatiin eilen laitettua ulos kahdet valot,ja sisälle olin laittanut jo aiemmin. Valot kuitenkin piristävät tätä kaamosta.

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)