Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

lauantai 31. elokuuta 2024

Sauna päivä

 Oli tänään. Sitä ennen oltiin eräällä vanhalla tädillä kylässä, kun hän oli pyytänyt  meitä tulla poimimaan itsellemme luumuja. Isäntä on syönyt niitä pelkästään, minä tein lopuista luumu hilloa. Enkä kyllä uskalla paljoa kerralla syödä ettei mene maha sekaisin. Muutenkin mulla oli viime yönä maha vähän sekaisin.  Ja muutenkin vähän outo  yö , kun olin jäänyt pikku huoneen eli alkoovin petille (lähemmäs vessaa) niin Minikin tuli mun viereen nukkumaan, kun vähän pelkäsi sadetta. Ihmeen hyvin mahduttiin kuitenkin siinä olemaan. Minä rauhoittelin Miniä ja se rauhoittuikin. Ja molemmat nukuttiin siinä vierekkäin. Mutta kyllä silti väsytti aamu päivän. Varmaan ei se nukkuminen ollut niin rauhallista. Päivällä sitten käytiin siellä tädillä poimimassa ne luumut,. jotka saatiin, ja samalla juotiin kahvit ja rukoiltiin. Loput luumut tein hilloksi, eli yhden purkillisen. Huomenna onkin taas kirkko päivä, lähi kirkossa, jos vaan Miniltä pääsen, että olisi hyvä sää eikä mitään Miniä pelottavaa.  Mukavaa huomista pyhäpäivää teillekin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)