Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

maanantai 19. elokuuta 2024

Tylsähköä.. mutta sitten piristystä

 Minä olen ollut vaan väsynyt, mutta vaikka väsytti illalla, ei saanut unta, onneksi melatoniini auttoi. Niitäkin pitäisi ostaa varalle, kun taisi olla lähes viimeiset . Yleensä saan unen aika hyvin, kun ensin luen sängyssä kirjaa, mutta joskus tulee tuollaista ettei saa unta, vaikka väsyttää kovasti. Tänään oli myös sellainen päivä, että ei meinannut päikkäritkään auttaa, oli vaan tylsää ja väsyttävää. Onneksi läksimme kahvilaan, se piristi :)  Kyllä se piristää kun hetkeksi on pois koti ympyröistä. Minikin oli mukana taka penkillä. Minä olen sitä omena souvia tehnyt, nyt on monta purkkia pakkasessa.  Ja varmaan vieläkin tulee, kun puussa on ollut tavallista enemmään omenoita. Isäntä on myös mua auttanut siinä. Kuorinut ja osin paloitellutkin omenoita valmiiksi, minä olen keitellyt niitä soseeksi. Vaikka alussa tuntui, ettei millään jaksaisi sitä omena souvia. Tämmöistä tänään. Mukavaa päivää teille!

4 kommenttia:

  1. Joskus vaan väsyttää, ja joskus tympii. Piristää kun välillä käy jossain muualla, tai kävelyllä. Mullakin on joku aika nyt että illalla jo klo 21 saattaa nukuttaa, eikä uskalla mennä nukkumaan, kun herään muutenkin liian aikaisin, esim puoli 5 ;ltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin herään nykyisin aika aikaisin aamulla, tänä aamunakin 6 pintaan, vaikka ei ole mihinkään menoa niin aikaisin.

      Poista
  2. Omenasouvi on varmaan sellaista, että etukäteen tuntuu hirveältä hommalta, mutta kun pikku hiljaa ja vähän kerrallaan tekee, ei se olekaan niin rankkaa kuin etukäteen ajatteli. Pitäisikin muistaa tuo viisaus aika monenkin asian kohdalla :-D
    Nukahtamisjuttu on jännä, joskus ei tosiaan uni tule. Minulla kahvi vaikuttaa voimakkaasti, mikä on harmi, kun kahvi on niin hyvää. Iltapäivällä nautittu kahvi estää nykyisin nukahtamasta, outoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänä vuonna onkin tavallista enemmän omenoita tullut. Sain vinkin, että voisi seurakuntaan viedä, kun eihän kaikilla ole omenapuita.

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)