Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

keskiviikko 28. elokuuta 2024

Voi mahdotonta sentään..

 .....Me hukutaan omenoihin! Ja minä olen jo kurkkua täynnä omena souvia, laitoin nettiin  ilmoituksen, että saa tulla hakemaan omenoita, mutta ei ole vielä yhtään vastausta tullut, että joku haluaisi omenia.  Ilmeisesti kaikilla muilla on jo tarpeeksi. No, ei voi mitään... Tosi hyviä maultaan ovat nuo omenat, itsekin niitä omenapuusta ja muutenkin, syön, mutta liika on liikaa. Kuinka nyt tänä vuonna varsinkin on niin valtavasti tullut omenoita. Ehkä joudun antamaan periksi ja vielä ruveta omena souviin uudestaan, jos ei kukaan tarvitse omenoita, en haluaisi niitä hukkaan pistää. Kai se on pakko, jos ei muuta voi.  Tänään piti tulla yhden ystävän käymään ja samalla olisi saanut omenoita, mutta ei siitäkään mitään tullut. Hänellä oli muuta hommaa. Huomenna on taas kylätalo tilaisuus.  No, mutta näillä mennään.. Voisi sinne kylätalolle viedä myös omenoita, jos joku vielä haluaisi.


7 kommenttia:

  1. Ai että, jos minä asuisin lähempänä, niin minä kyllä hakisin. Olen aina tykännyt kotimaisista omenista.

    VastaaPoista
  2. Onneksi ystävä tuli vielä illemmalla ja vei suurimman osan ! Nuo onkin hyvän makuisia omenoita.

    VastaaPoista
  3. Olen kuorinut omenat, leikannut viipaleiksi ja pakastanut sellaisenaan pakastuspussissa. Niitä olen sitten käyttänyt mm. omenapiirakkaan tai kaura-omenapaistokseen.

    VastaaPoista
  4. Jos pystyt säilömään niitä kokonaisena vaikka kellariin, niin säästä metsän eläimille talveksi :)

    VastaaPoista
  5. OMENIA TOSIAAN ON NYT PALJON JOKA PAIKASSA, NIINKUIN MARJOJA METSÄSSÄKIN, JOITA OLEN SANKKO KAUPALLA HAKENUT. PEURAT SYÖ OMENIA, MINULLA ON VINTILLÄ OLLUT OMENAT, NE SÄILYY JOULUUN ASTI, ETENKIN TALVIOMENA.
    JOS EI MUUTA KÄYTTÖÄ NIIN JÄTÄ PEUROILLE JOHONKIN.

    VastaaPoista
  6. Kiitos kaikille kommenteista. Varmaan nyt selvitään niistä, kun ystävä otti suurimman osan :)

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)