Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

torstai 7. helmikuuta 2019

Elämäni hamsterina





Tänä aamuna menin yläkerran makuuhuoneeseen petaamaan sängyn ja kauhistelin samalla mun ompelupöytää, ja varsinkin pöydällä sekaisin olevaa johto kasaa. Ompelukoneen, saumurin, sähkölämmittimen ja laturin johto sikin sokin ompelupöytää kiemurtelemassa. Mietin voisiko sille jotain tehdä...mutta samalla silmäni kiinnittyivät yleiseen sekasotkuun ja pölyyn pöydälläni. Pakkohan se oli ruveta sitä raivaamaan.












Minulla on nauhat, pitsit, kuminauhat ja "sekalaiset" itse tekemissäni laatikoissa, Huomasin, että nauhat ja pitsit olivat jo sekottuneet toisiinsa ja laatikot olivat muutenkin sotkuiset, niinpä tyhjensin ne yksi kerrallaan sängylle ja kävin läpi. Kuten tiedätte, mulla on paha tapa hamstrata kaikkea... suurimman osan olen saanut, ja näköjään mulla on vanhan kansan säästö vinkki: "Joka säästää saadessansa, sillä on ottaa tarvitessansa".
Ja kun kierrätysompelua harrastan se on toisaalta hyvä asia...kaikkea voi tarvita joskus.





Tässä nauhakasaa, isompia silkkinauha-rullia oli eksynyt pitsilaatikkoon, niin eivät ole tässä kuvassa. Eikä myöskään pienet silkkinauhat.













Nyt kyllä huonoimmat ja ihan lyhyet pätkät sekä nauhoista että pitseistä meni roskiin. Ja jotain muutaki.





Jotain tavaraa pöydän takana olevalta hyllyltä meni vinttiin....tai no...itseasiassa ne jäivät vielä ylätasanteelle, kun kissa olisi välttämättä halunnut vinttiin, enkä viitsinyt päästää sitä sinne.







Tämmöisenkin pussukan olen joskus ommellut, materiaalina pojan sänkypeiton reunapalaa 80-luvulta. Tuokin oli siellä pöydällä.














Kännykän lataukseen kävin hakemassa alhaalta ylimääräisen laturin, jossa on lyhyempi johto. Muuten tuo johto ongelma jäi vielä ratkaisematta. Järjestelin pöydän ja pyyhin pölyt. Tavaraa on hamsterilla paljon, joten pöytä ei näytä koskaan siistiltä, mutta paremmalta kuitenkin.














Hamsteriuden olen perinyt äidiltäni...ajatuksena kaikkea voi aina tarvita! Äitini oli myös käsityö- ja askartelu-ihminen, senkin olen perinyt äidiltä :)





Kunhan jollakin lailla pysyy hallinnassa tuo hamsterius, niin ei kai tuo niin suuri vika ole :)

10 kommenttia:

  1. Sama on täällä.
    On hyvä aina joskus järjestää.
    Olepa ahkeroinnut. Niin pitäisi minunkin tehsä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä mielessä ärsyttävää, kun ompelutilat on makuuhuoneessa, kun aina kankaista tulee pölyä, eikä aina jaksa siivota :(

      Poista
  2. Joo, itellä on myös noita kasoja, ainakin joskus ollut. Joku kumma käy ne aina sotkemassa :))) Nyt ovat muuton jälkeen vielä olleet ilman penkomista, kun en ole niille mitään tehnyt, siis en ole ommellut mitään. Mutta jos jotain hävittää, niin kohtapa sitä olis tarvinnut. Eli ollaan vaan hamstereita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun on hamsteriksi syntynyt niin vaikeaa sitä on muuta olla :)

      Poista
  3. Ensimmäinen ajatus oli otsikosta, että käyn kurkkaamassa millainen hamsteri ;D Sitten vasta tajusin, että kuvaannollinen hamsteri ;D Ja täällä yksi samanlainen ilmoittautuu! Joskus innostuu järjestämään kaikki hienosti, mutta miks ne silti kulkeutuu ristiin, niin sitä ei kyllä käsitä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän sitä innoissaan ommellessaan huomaa mihin laatikkoon ne työntää :)

      Poista
  4. Ei niitä kasoja synny, ellei koskaan mitään tee. Sinä olet ahkera tuunaaja, joten tekevälle tapahtuu.
    Ostin pari vuotta sitten Ikeasta työpöydän alle kiinnitettävän metallitelineen, jonne johdot kerätään. Ei kaikkein parhain vempain, mutta parempi, kuin ei mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuosta tuli mieleen, että mulla on jossain sellainen hyllyn alle kiinnitettävä matala metallikori, saiskohan siihen johdot...hmm..pitänee kokeilla...jos vaan löydän sen...kiitos vinkistä!

      Poista
  5. :) niin jos meillä ei oo värkkäys tarvikkeita?,mitä me sitten tehhään:))
    Minulla myös sama ongelma noiden johtojen kanssa,mutta järjestelen niitä aina ojennukseen.
    Tiiätkös kävin tänään taas kirjastossa,joku ihmeen pakko mieli:) ravata yhtenään.
    Kopioin askartelulehdistä ohjeita,(5,60 € maksoivat),ja löysin aivan ihanat kaavat:pusero /mekko / hame+jakku/pitkikset ja mikä ihanuus Parkatakin -ohje+irrotettava vuori Olen kokoa 48-50...siis iso-tyttö_)).Olen -90 luvulla tehnyt sen aikaisen "parkatakin"-punaisen,minulla oli sähkönsiniset,kengät,huivipäähine ,sormikkaat...olin muka tyylikäs::) ja olinhan minä,ainiin oli minulla sähkön-sininen olkalaukkukin;)
    nyt mietinki jaksaisinko piirtää kaavat....kaikkii noihin ,kankaita mulla monta ikean-kassia....hmm...tekisin violetin/fuksian -takin?,No mietitään:)
    ihana tuo apinapussi:)tuo työpäytä on varmasti siisti NYT!! :)
    mutta kun ommellaan eisen tarttekkaan olla siisti:))

    Mukavaa loppuviikkoa!!
    Siunauksin Liisa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, kyllä me niitä tarvikkeita tarvitaan:) Minä en juurikaan vaatteita ole koskaan ommellut. Olen ehkä liian kärsimätön, ompelen nopeasti valmistuvia pikkujuttuja. Mutta ihailtavaa on tehdä vaatteita, jos jaksaa ja osaa! Samoin sinulle hyvää viikonloppuaja siunausta!

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)