Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

perjantai 15. huhtikuuta 2016

Leikitellen, vaikka ohjelmisto muuttui...





Eilen mainostin, että tänään kierrätykseen, ystävälle kylään ja illalla seurakuntaan...ei mitään noista ohjelmassa ole. Sain nimittäin jonkun vatsataudin viime yönä, yö meni osaksi vessassa ja valvoessa...illasta kerkisin torkahtaa ja sitten aamuneljän jälkeen uudestaan nukkumaan. Siirryinkin yöllä heti alussa pikkuhuoneen sohvalle, siinä kun on vessa lähellä :) No jos pitää valita ripulin ja oksennustaudin välillä, niin mieluummin otinkin ripulin. Tytön perheessä kun on sitä oksennustautia :( Se on vielä inhottavampaa!





Onneksi aamusta kerkisin vielä nukkua johonkin 9n asti, mutta kyllä tavallista väsyneempi olen ollut ja jalat särkee...mistä lie tuo johtunee. Aamusta en uskaltanut kahvia juoda, kaurapuuron söin kiisselin kanssa ja teetä. Päivällä sitten söin jo normaalisti (jauhelihakeittoa + näkkäriä) ja kahviakin vähän. Kivennäisvettä olen enimmäkseen juonut ja ajatellut sen olevan hyväksi.
Ensiviikoksi pitäisi tytönkin perheen olla kunnossa, kun heistä vanhemmat lähtevät reissuun ja minä menen hoitamaan lapsenlapsia.






Minun kun pitää aina jotain näpertää, niin nyt illalla kun mies on ollut seurakunnassa värkkäsin kuistin ikkunalle tuollaisen "minimaailman". Puutarhavaja kaluineen ja tuo puutarhan hoitaja tuossa vieressä :)












Nuken vaatteita kanssa ompelin vähän päivällä. Tälle 70-luvun nukkeneidille.












Tässä on mun kaksoset (niinkuin vieraat sanoivat viime viikonloppuna), kun kannoin nämä alas yläkerrasta, kun heidän tytölläkin oli vauvanukke mukana. Halusin sille pikku-tytölle näyttää nämä. Pienempi näistä "kaksosista" (myssypäinen) on meidän lasten entinen Tommi (joka vähän aikaa sitten palautui meille takaisin) ja tuo tyttö on kirpparilta ostettu Emma. :)
Olen niille tehnyt tuollaisen "vauvan ensisängyn", ikäänkuin äitiyspakkauksesta tehdyn.

















Nyt ollaankin miehen kanssa vuorotellen kotona, kun mies on viikonlopun harkoissa ja kun hän tulee kotiin, on mun "keikka" muutamaksi päiväksi lastenlapsia hoitamaan. Pakko tietty jonkun ollakin kotona ainakin osan aikaa, kun on eläimiä. Kun mies on harkoissa yötä ja sitten minä olen tyttären talolla yötä.





Tänään tuli Viherpeukalolta aiemmin tilaamani perennan mukulat, kahta erilaista Kruunuvuokkoa ja Purppuramiekkalilja. Laitan ne huomenna hiekansekaiseen multaan esikasvatukseen. Jos suunnitelmat tällä kertaa toteutuu. Hyvää yötä ja hyvää alkavaa viikonloppua!

4 kommenttia:

  1. Ikävää kuulla, että olit kipeänä! Onneksi taisi jo mennä ohi. Kyllähän vatsatauti voimat vie, tuli sisältö sitten ulos ylä- tai alakautta.
    Ihana minimaailma ikkunalla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä olin jo eilen kunnossa, paitsi tavallista väsyneempi...kun en uskaltanut vielä paljoa kahvillakaan itseäni piristää. Minäkin tykkään kaikenlaisista minimaailmoista :)

      Poista
  2. Menispä tuo tautisi pian ohi! Mukavia "nukkemukuloitakin" sulla siellä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyyhän niitä olla, kun ei enää oikeita ole :D Kunnossa ollaan jo !

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)