Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

"Muinaismuistoja"



Kuten tästä postauksesta varmaan huomaa, olen jo paremmassa kunnossa, onneks!

Kuvailin eilen nuoruusmuistoja...johan ne on melkein muinaismuistoja :D
Aloitetaan ihan lapsuudesta. Tämä Postipankin säästökirja on minulle tehty vuonna 1959.Kuuluin myös Kultapossukerhoon (moniko muistaa sen?), kuuluin siihen ihan siihen 15-vuotiaaksi saakka ja sain ahkeran säästäjän kunniakirjan, jonka kaikki siihen kuuluvat saivat :)Tuo kunniakirja minulla on jossain tallessa vielä, mutta kultaista possua ei ole enää.





Sitten kirjoja lapsuudesta...eivät tosin alkuperäisiä, mutta tällaiset kirjat luin lapsuudessakin.




Hyviä kirjoja olivat molemmat. Olin tosi kova lukemaan ja "selkä vääränä" kannoin kirjoja kirjastosta ja kirjastoautosta.

Kun menin seiska luokalle meillä alkoi kotitalous ja sen oppikirja mulla on edelleenkin ja joskus katson sieltä ohjeitakin.





Myös käsityö-kirja on tallella, ja myös käytössä.




70-luvun kansioita.





Toisen kannen sisäpuolella on vielä alkuperäinen purkkatarra. Minttuliini varmaan muistaakin, kun noita purkkia ostettiin :D




Ja lopuksi 70-luvun neitokainen Sesse minihamosessaan, joka muuten on käsityötunnilla tehty :)





Tuossa kotipihani rinteessä kasvoi samaa kukkaa, kuin blogini alkukuvassa :) Muistojen kukka, kuten myös tuomenkukat, joita kasvoi kotipihani toisessa reunassa.

Toivottavasti tämä herätti mukavia muistoja muillekin 70-luvun nuorille...meille entisille nuorille :)


8 kommenttia:

  1. ♥ juu, paljon muistui hauskoja juttuja mieleen. ihana postaus!

    VastaaPoista
  2. Oi se oli ihana vuosikymmen ;D
    Samassa Kultapossukerhossa oltiin. Minä sain mummoltani lahjaksi postipankin säästökirjan, johon mummo laittoi joka syntymäpäivänäni 10 markkaa :) Semmoinen olis kyllä hyvä lahjaidea vieläkin.

    VastaaPoista
  3. Kyllä muistan vielä Kultapossukerhon :) Ja muistelen, että olisiko sillä ollut jopa oma kerholehti, jonka sai muutama kerran vuodessa :) Niitä possuja oli monen värisenä, mutta se kullan värinen oli kyllä kaikista hienoin :)

    VastaaPoista
  4. Monta, monta muistoa tuli mieleen. Ja kotitalouden oppikirja on minullakin vielä tallessa;)

    VastaaPoista
  5. Mulla ei ollut samoja kirjoja, vaikka samoja ikiä oon. Taisin hävittää melkein kaikki koulukirjani, ei oo kun joku lukukirja omia enää.
    Mukava postaus sulla kuitenkin. Tuosta käsityökirjasta voisit julkaista parhaita paloja,esim tuo virkattu kukka (vaimikätuo on.

    VastaaPoista
  6. Voi Sesse, minäkin olin kultapossukerhossa ja tuo kotitalouskirja on minullakin yhä käytössä, tuon valokuvankin muistan hyvin, miten kivaa oli minunkin muistella tässä nyt tuota kultaista nuoruutta jota yhdessä elettiin siellä maalla.
    Kyllä minä muistan myös ne purkka kuvat , voi niitä aikoja, voi niitä aikoja. . . .
    Minttuliini

    VastaaPoista
  7. Tuota purkkatarraa en kyllä muista,ehkei niitä enää ollut,kun minä olin nuori(Synt-64.)
    Kirjasi on kyllä aarteita.
    Aurinkoa uuteen viikkoon ja mukava kun flunssa hellittää=)

    VastaaPoista
  8. Kiki: Kyllä kerholla oli Kultapossu-lehti, en kyllä muista kuinka usein se ilmestyi.

    Kiitos muillekin ihanista kommenteista :)

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)