Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

tiistai 31. heinäkuuta 2012

Kaikenlaista




Sitä on nämä viime päivät pitäneet sisällään.

On ulkoiltu koirien kanssa metsässä...





Tässä ollaan vasta menossa, Busse vielä harkitsee tuleeko hän..vai kääntyykö kotiin takaisin...Elmo jo odottelee kaveria.


Aiemmin leikatuista matonkuteista virkkasin jo pari koria, kun en muuta keksinyt.




Tähän isompaan koriin panin pienemmät matonkude kerät, kun keräkassi on jo liian täynnä.


Toinen on tämmöinen pikkuinen.





Marjojakin on kerätty vähän, pensaista kypsemmät.


Ystäviä on tavattu ja vanhaa savusaunaa muokattu edelleen grillikodaksi.Se alkaa jo olla loppusuoralla.


Tällaisen vanhan pöydän ajattelin laittaa Huutonettiin, kun vaan kerkiän. Tääkin on talon mukana tullut, eikä mahdu meille.





Eli vanha pöytä jatkolevyillä, jos joku on kiinnostunut :)


Nyt isäntä odottaa, että lähdetään kaffelle, moi-moi!

sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Heinäkuun kunniaksi

...vielä ehditään...nimittäin mulla on koko heinäkuun tullut mieleen heinäkuusta kirjoitettu runo, olikohan se Helvi Juvonen, joka sen oli kirjoittanut.
Jotenkin siinä on sellaista kesätunnelmaa, että jo nuorena tyttönä otin sen talteen vihkooni.


"Kuljin, kuljin tanhuvilla kesän kultaisen.
Nukuin metsätaipalilla alla kuusien.
Pihka tuoksui, kilvan kukki,
ruusut, kanervat
puusta puuhun kutoi lukki
seitit hohtavat."

Vihkokin on jossain talsi(?:) nimisessä paikassa eli siis tallessa, ehkä sen paikan nimi on kuitenkin talle...en vaan tällä hetkellä ole varma missä.


Omenia odotellessa syödään kaupan nektariineja...







Eilen luin jostain blogista tyypeistä nimeltä "nyhvö", Mummon akkunalla-blogista menin johonkin toiseen blogiin ja siellä oli tehty ihania "nyhvö-nukkeja"...pitipä minunkin kokeilla sellaista eilen tehdä :)


Tällainen siitä tuli:





Suu siltä puuttuu, se ehkä pitäisi jotenkin tehdä.


Parempikin voisi tietysti olla, mutta tämä olikin koe kappale, samasta trikoosametista tein, kuin sen pupun koekappaleen aikaisemmin.


Nukkekotiakin vähän uudistin eilen, mutta siitä ei saa hyviä kuvia.


Pistetään nyt kuitenkin kuvat keittiöstä ja olohuoneesta.







Siinä talossa asuu yksinhuoltaja äiti kolmen lapsen ja kissan kanssa tällä hetkellä.

Onneksi tässä iässä uskaltaa olla jo reilusti lapsellinen :)


Näihin tunnelmiin, hyvää sunnuntaita.


ps. Mustikkapiirakkaakin tuli eilen tehtyä ja oli erittäin hyvää jäätelön kanssa saunan jälkeen, mutta siitä ei kuvaa.

ps2. Rukouspyyntö ystävän puolesta joka sairastaa! Sinä joka uskot, että rukoukset auttavat, tämä pyyntö on sinulle.

lauantai 28. heinäkuuta 2012

Kalliolle, kukkulalle




Sinne kiipesimme tänä aamuna jo 8lta tytön kanssa.Suunnitelmissa kerätä lisää mustikoita...tällä kertaa oli teinin lisäksi kaverina Rasmus-kissa, joka kiipesi perässä ja naukui.


Kallioilta näkyi kauas...





Mustikan keruu jäi kuitenkin enimmäkseen mun työkseni, neitiä kiinnosti enemmän kiipeily ja muu...
Mustikoita olisi kyllä ollut enemmänkin, mutta reilu puolitoista tuntia viivyttiin reissulla, niinkuin edellisellä kerrallakin.





Tämän rotkon partaalla otin neitosesta kuvan, mutta sitä ei tietenkään saa tänne laittaa :)







Rasmus väsyi odottamaan meitä ja hävisi, onneksi oli osannut takaisin kotiin ja odotti meitä nukkuen paviljongissa.



Eilen meillä olikin kylässä vanhin tyttöni lasten kanssa, harrastettiin mato-ongella kalastusta ym. Se oli pikkupojista kivaa.

Pikkuneiti söi mustaherukoita, kun äitinsä keräsi niitä vähän kotiin viemisiksi.
Elmo vieressä vahdissa.





Saapas nähdä mitä tämä päivä vielä tuo tullessaan. Mielenkiintoista päivää teillekin!

keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Metsän aarteita




Olin Elmo-koirulin kanssa mustikassa lähimetsässä, mikä tarkoittaa sitä että jouduimme kiipeämään puoleen väliin korkeille kallioille johtavaa rinnettä. Kyllä se kuntoilusta kävi tuokin reissu:)

Elmo ensin vain makaili sammalkuopassa, kun minä poimin marjoja. Jossain välissä annoin sille mustikkaa ja se huomasi: Haa, se onkin syötävää! Sen jälkeen se yritti aina ängetä mun kanssa samalle puskalle, hih-hih!Josta minä työntelin sitä kauemmaksi...


Kiva kyllä, kun se oli mukana, oli siitä seuraa.
Mustikatkin sain ehjänä kotiin, vaikka pelkäsin liukastuvani kalliolta laskeutuessa.

Nyt ne on putsattukin, vaan ei ehkä tänään syödä mustikkamaitoa, kun maito on melkein lopussa, emmekä me laiskat (minä + teini) jakseta lähteä ehkä enää pyörällä kauppaan...mies kun on taas näytelmissä ja siellä yötä.


Katsotaan nyt, kuin käy...jos jostain virtaa saisi :)

maanantai 23. heinäkuuta 2012

Kasvua




Muutama kuva puutarhan olevasta ja tulevasta sadosta. En voi ylpeillä puutarhallani, se on kovin pienimuotoinen, mutta jos vuosi vuodelta jotain uutta sinne saan, niin ehkä se joskus on isompi :)


Punaherukat ovat kypsymässä pikkuhiljaa...






Samoin mustaherukat...







Tomaattejakin on tulossa, jos vaan lämmintä riittää.






Tähän tulee maa-artisokkaa, luulisin :)Sain viime syksynä maa-artisokan mukuloita naapurilta ja paremman puutteessa työnsin ne vanhaan kukkapenkkiin...katsotaan mitä niistä tulee...







Perunaa ja sipulia on myös kasvamassa, mutta salaatti, persilja ja tilli jäivät tänä vuonna hyvin vähäisiksi :(


Omenoita on tulossa näköjään aika paljon, ja ruohosipulia ja raparperiä on käytetty pitkin kesää.


Kukka-alesta ostin hieman kärsineen verenpisaran, joka kukkii nyt paviljongin seinällä.





Parin aurinkoisen päivän aikana kävi pihassa hirveä kuhina, mehiläiset ja perhoset pyörivät kaikissa kasveissa. Varsinkin yläkuvan nokkosperhosia on pihassa ollut runsain määrin. On kiva katsella elämän monimuotoisuutta.


Viime kesänä istuttamastani kahdesta ruusupensaasta on toisessa nuppuja ja ensimmäinen ruusu aukeamassa.Kiva, etten ole onnistunut tappamaan niitä :)





Hyvää maanantai päivän jatkoa!

sunnuntai 22. heinäkuuta 2012

Pikataidetta ja vähän muutakin

Huomenta ja hyvää sunnuntaita!

Otin tuossa vähän kuvia makuu/työhuoneesta. Kaikenlaista väkerrystä :)

Ensin pikataidetta :) Kuvia/kehyksiä seinällä.





Mulla oli pari nättiä kultakehystä, ilman lasia, ajattelin että olisi mukava saada ne seinälle, ainakin vähäksi aikaa...sitten voi taas keksiä jotain muuta.
(Tuossa oikeassa alareunassa on kynäpurkit, kankailla päällystetyt säilykepurkki ja mini-sipsipurkki).


Toinen pikataide on "styroksitaulut"...






Nämä tein jo keväällä, kun keittiöremontin myötä tuli kalusteiden välissä ohuita styroksi levyjä. Sitten tarvittiin vain kangasta, vanhoja kortteja, silkkinauhaa..ja romantiikka oli valmista.


Vähän enemmän aikaa on vaatinut tämä farkkulokerikko, joka on palvellut minua jo vuosia.





Nyt olisi taas taskuja kerättynä, joten suunnitelmissa olisi taas tehdä joku tämmöinen, kun vaan saisi aikaiseksi.

Tuossa lokerikon reunassa roikkuu sydän, jonka tein ihan huvikseni vanhoista lehtikuvista :D


Kaikenlaista höpsöä...


Aamu-uniaan jatkoivat makuuhuoneen sängyssä Elmo ja Rasmus.





Tätä hommaa olen tehnyt viime päivinä kuistilla ja ulkorappusilla...eli kassillisesta vanhoja vaatteita on tullut puoli kassillista matonkuteita (kassi nimittäin oli jo puolillaan entisiä keriä).





Saa nähdä mitä näistä syntyy...


Lopuksi kuva vielä ihanaisesta Hipsusta eiliseltä.






Tuo lampunvarjostin ei ole mun tuunaama, vaan kierrätyksestä. Tykkään!


Mukavaa kesäsunnuntain jatkoa teille kaikille <3

torstai 19. heinäkuuta 2012

Taivas on sininen...

...kukkia täynnä maa, lauluni sulle laulan ja riidat entiset katoaa...lauloi eräs laulaja ennen, ei nyt tule nimi mieleen, paitsi että tyttönsäkin on laulaja.


Itsellä on kyllä jo muutaman aamun soinut päässä laulu: On ihanaa, kun aurinkoinen paistaa, jälkeen sateen ja myrskytuulen, on ihanaa, kun ilma raikas henkäileepi, on ihanaa kun aurinkoinen paistaa!

Senkin uhalla, että edellisen postauksen nimetön kommentoija ärsyyntyy taas kun puhun säästä tämän sanon :)

Niin pitkän aikaa joka päivä ainakin sadekuuroja tuli, joten saa kai nyt iloita.

Ei enempää tällä kertaa, siivous odottaa, talo on täynnä koiran karvoja. Miten liekin Bussella niin hirveä karvanlähtö aika, tähän aikaan kesästä...






Ihanaa torstaita teille!