Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

lauantai 22. syyskuuta 2012

Tie töihin

Nyt on oltu kaksi päivää töissä ja tässä näätte kuvan työmatkani viimeisestä osuudesta. Eikö olekin kaunista :) Kyllä tämä kaupungin ruuhkan voittaa! Ekana päivänä mies heitti mut autolla perille asti, mutta eilen oltiin sen verran ajoissa, että jäin tiehaaraan ja kävelin tämän ihanan loppumatkan. Nyt tietty pakahdutte uteliaisuudesta, että millaisia töitä sain...no, siivousta, petausta, keittiö hommia, mitä milloinkin. Paikka on maatilamatkailuun liittyvä.Kaunis vanha tila, jossa useita majoitus-rakennuksia.Pihapiirissä tai ainakin näköetäisyydellä lampaita, kanoja, riikinkukkoja... Tänään on ollut kaikenlaista touhua ja aamulla heräsin jo seitsemältä, kun piti mennä kaupunkiin ja miehen piti olla siellä jo yhdeksältä.Minä menin samalla vanhimmalle tytölle ja käytiin katsomassa exän asuntoa ja tyhjennettiin sitä osaksi.Kerättiin kierrätykseen meneviä astioita ja vietiin ne tytölle tiskikoneessa pestäviksi ennen kierrätykseen vientiä.Sieltä löytyi samaa sinivalkoista sarjaa olevia astioita, kuin mullakin on ja sain ne "siivouspalkkaa". Tytöltä sain kassillisen vaatteita ja pussillisen leikattavaa matonkudetta. Kotona vaihdoin petivaatteet ja imuroin yläkerran ja kellarikerroksen, en sitten varsinaista asuinkerrosta jaksanutkaan enää...nyt muutenkin väsyttää. Sauna pitää vielä lämmittää, mies tulee vasta illalla ja menee sitten saunaan. Mua ärsyttää, kun tää bloggeri on nyt uudistunut ja kaikki tekstit tulee ihan kiinni toisiinsa, siis vaikka kirjoittaessa jättää välit, niin julkaistessa se teksti menee ihan "suppuun", tuntuu et ois helpompi lukea kun olis vähän rakoja välissä. No tää on vaan mun mielipide.En tiedä auttaisko siinä joku konsti, kertokaa jos tiedätte! Hyvää viikonloppua!

keskiviikko 19. syyskuuta 2012

Jännittää :)


Kivaa keskiviikon aamua kaikille! Olen menossa katsomaan tänään työpaikkaa ja vielä täältä kotikylältä. Katsotaan kuin käy...

Muuten odottelen tässä soittoa hammashoitolasta, kun laitoin sinne viestiä, että jos nuo tikit vois jo poistaa, kun ne voi sulamalla kestää kolmekin viikkoa :( Ja muutenkin voisivat katsoa onko siellä kaikki kunnossa, kun aina vaan meinaa tuo jomotus jatkua...


Illalla sitten ne oman kylän seurat, toivotaan tosiaan että sinne ihmisiä löytäisi, varsinkin ensikertalaisia :)


Susannan työhuoneen-blogissa oli haaste kuvata ikkunasta maisema kerran kuussa, miten maisema muuttuu vuodenaikojen mukaan. Niinpä olkoon tämä nyt syyskuun kuva.





Näkymä on keittiön ikkunasta, syksyisen harmaana päivänä.


Nyt pitäisi ruveta siivoamaan kuistia ja päivittämään sitä syksyyn, se on kyl täynnä omenia...pitäis varmaan tehdä lisää omenasosetta vaik huomenna.Muutenkin sinne aina kertyy kaikki romut,vaik se on niin super-pieni. Puhumattakaan talvesta, jolloin sinne änkee auton lämmityskaapelit, auton peitot sun muut..lintujen siemenet yms. sisusta nyt siinä sitten :)


Tavataan taas blogistaniassa ystävät <3



maanantai 17. syyskuuta 2012

Viikon alkua




Hyvää alkanutta viikkoa :)

Mitäs mulle tänään kuuluu? Ainakin leukasärky on vähän helpannut, olen pystynyt jo lääkettä vähentämään. Mutta "sitkeä sissi" tuo kipu on...


Olimme jakamassa kristillisen tv-kanavan TV7- uutislehteä ja kutsulappua sen mukana postilaatikkoihin naapurikylään.Tv7- tilaisuushan on lauantaina Lohjalla.


Tänä iltana on vielä kutsujen jako postilaatikkoihin oman kylän hengellisestä tilaisuudesta, joka on keskiviikko-iltana ensimmäistä kertaa.Täällä kun ei ole muutaman telttakokouksen lisäksi ollut mitään vapaiden suuntien tilaisuuksia. Toivottavasti tulee sinne ihmisiä!


Tää aika alkaa olla niin paha, Raamatun profetiat alkaa käydä toteen.Nyt olisi jokaisen hyvä tarkistaa omaa elämäänsä, mikä sen perusta on." Ei muuta perustusta voi panna, kuin mikä pantu on, Jeesus Kristus"....Sanaa lainatakseni.





Kesän viime kukkia olen kerännyt maljakkoon, ihania vaaleanpunaisia!


Viikonloppuna lapseni, yhtä lukuunottamatta olivat täällä käymässä. Tytöt vain poikkesivat, poika oli kolme yötä. Tänään hän lähti hoitamaan isänsä hautaukseen ym. liittyviä asioita. Ja menee sitten niiden jälkeen kotiin.


Ilma on muuttunut niin syksyiseksi, pe-iltana oli melkein myrsky ollut ja paviljonki oli mennyt vähän kasaan, niinpä sen lauantaina purkasin pois. Eilen nostin pienen perunamaani tuotokset, puolitoista pärekorillista tuli kellariin, kun osa oli jo syöty kesällä.Tomaatit on kypsymässä uunin päällä. Ei kyllä yhtään ole vielä uunia lämmitetty, niin lämmintä on vielä sisällä ollut.


Mukavaa viikkoa teille kaikille <3


perjantai 14. syyskuuta 2012

Punertaa...


...meillä kotonakin, jos ulkona pihlajanmarjat, lehdet ja muut.


Eilisessä siivouksessa vaihdoin nimittäin väriä punaisempaan suuntaan. siitä muutamia kuvia.










Yhteen lampun varjostimeen laitoin pitsin päälle, kun siinä on valo se näyttää kivalta.






Sivuikkunaan laitoin pitsisen kaitaliinan verhoksi :)






Ja pelargonioista osa on tullut jo sisälle asti.






Pakko oli jotain tehdä sisustukselle, kun alkoi jo kyllästyttää, kun aina on saman näköistä. Meillä kun ei oikein pysty paljoakaan vaihtamaan huonekalujen järjestystä, jota ennen tykkäsin tehdä.


Leukasärky alkoi vasta eilen vähän helpottaa. Eilen myös loppui antibioottikuuri, särkylääkkeitä kyllä joudun vieläkin ottamaan, sen verran alkaa muuten jomotus kiusata.
Syöminen alkaa sujua jo paremmin, vaikka esim, ruisleipää en ole viikkoon syönyt enkä vaaleata leipääkään kuin yhden kerran. Ne murut, kun on inhottavia kun menee tikkien ja posken väliin :(


Toissapäivänä oltiin ystävillä kylässä ja päästiin ihanaan herkkupöytään. Sipulipiirakkaa (nam!) ja kesäkurpitsakakkua omenasoseen ja kermavaahdon kera (nam), onneksi sain hyvin molempia syötyä, kun olivat pehmeitä.


Eilen illalla olimme elokuvissa katsomassa Sofi Oksasen Puhdistus-elokuvaa. Täytyy kyllä sanoa, että ei se mulle sopinut, oli liian rankka.
"Äiti kun on niin herkkä", niinkuin nuorimmainen sanoo.


Maailmassa on tarpeeksi pahuutta muutenkin, ilman että sen katsomisesta pitää vielä maksaa :)


Tänä aamuna sain pojaltani viestin, että ex-mieheni oli kuollut sairaalassa. Pojan piti juuri tänään mennä häntä katsomaan... Hän tulee meille viikonlopuksi, kun ensin käy pikkuveljensä luona.


En ole juurikaan ollut exän kanssa tekemisissä ja erosta on jo 15 vuotta, mutta kyllähän kuolema itsessään aina pysäyttää.


Hyvää viikonloppua kaikille, toivottavasti sääkin olisi suosiollinen.

sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Poskisärkyä ja sukan neulontaa


Tässä olen pikkuhiljaa toipumassa kahden viisaudenhampaan poistosta.Poskisärky on jatkunut jo monta päivää, varsinkin sillä puolella, josta hammas poistettiin leikkaamalla, kun ei muuten lähtenyt.Toiselta puolelta lähti ihan vetämällä, niin se ei ole niin paljoa jomottanut.

Kyllä se kirurgi yritti tuota toistakin hammasta saada irti normaalisti, luulin jo että leuka lähtee irti (vitsi, vitsi), työkalukin sillä hajosi, niin päätti siirtyä leikkaukseen :)


Pyhäkoulun kävin kyllä pitämässä toverin kanssa seuraavana iltana, vaikka poski olikin turvoksissa.


Mutta onneksi teinkin viikko-siivouksen jo torstaina, kun jotenkin toistaitoinen olen nyt ollut tuon säryn kanssa, ja kun vieläkin on syöminen vaikeaa.

Tässä kuva jonka silloin lupasin.




Pitsipeitot on nyt ollut päivän tyyli. Anopin virkkamat.



Eräästä blogista, olikohan Pellonperän emäntä, luin kuinka Reeta laittoi "baarikaappiin" kukkamaljakot. Se olikin hyvä idea! Tein niin itsekin, kun aiemmin siellä oli kaikenlaista sekalaista kamaa.





Mahtui sinne vähän tuikkukippojakin, vaikka niille ja kynttilöille mulla onkin ihan erillinen pikkuruinen kaappi.


Sukkia olen neulonut, kun viime vuonna sen taidon uudistin vuosikymmenten jälkeen.Itselleni tein vanhoihin äidin neulomiin varsiin.





Paremmat niistä tuli, kuin viime vuotiset :) Nyt aloitin pikku tytölle (eli lapsenlapselle) kutomaan sukkia.

Keskimmäiselle tytölle kudoin siili-neulatyynyn, josta jostakin syystä tuli puolet pienempi kuin itselleni tekemä.


Tänään sain aikaiseksi tehdä 7 purkkia omenasosetta. Laitoin pieniin purkkeihin, kun ei meillä sitä niin kovasti mene.


Sunnuntai-terkuin Sesse

torstai 6. syyskuuta 2012

Siivousta


Tänään isäntä on viipynyt kaupungissa puoli päivää, niin käytinpä tilaisuutta hyväkseni ja tein viikko-siivouksen jo tänään.

Siitä teillekin maistiaiset "jälkeen" tilasta :) No jaa, ehkä toisen kerran...ei näköjään kone suostu taas latamaan mun yhtä ainokaista kuvaa, tuhma kone!

En myöskään pystynyt katsomaan teiän kommentteja, muuta kuin hallintapaneelin kautta, kummallista. Liekö syynä uuden blogger-päivityksen tulo...kai se on pakko kohta sitä kokeilla.


Meiän omenapuusta, siitä ainoasta, on tullut paljon omenaa. Tänään keitin riisi-omenapuuroa kauralla höystettynä. Nimittäin riisiä oli juuri pikkuisen liian vähän, niin laitoin kaurahiutaleita saostamaan sitä. Ja hyvää oli! Haaleana kylmän maidon kanssa, niinkuin ohjekin sanoo.


Illalla sitten sinne hammas-kirurgille...tapaamisiin taas blogistaniassa :)

keskiviikko 5. syyskuuta 2012

Kolme kuvaa sinulle...




...ole ystävä minulle <3


Tämän päivän, vai pitäisikö sanoa tämän viikon, kuvat. (Kun ei näköjään useimmin tule nyt postailtua...osa syynsä siihen on meiän kone, joka on mennyt ÄLYTTÖMÄN hitaaksi, kysyy kyllä hermoja mennä koneelle :)


No mutta, kuvat on kuitenkin tältä päivältä.





Kesän viime kukat. Lähimetsästä poimin nuo violetit kukat ja Malvan (?) oksan kotipihasta.Kauniit värit!
Maljakkona on äidin vanha savikannu lapsuudestani.


Meillä on ollut ongelmia pitemmän aikaa myös moottorisahan kanssa (eli tietska ei ole ainoa ongelmallinen ollut). Tänään isäntä meni metsään sahaamaan pari valmiiksi kaadettua ja karsittua puunrunkoa pienemmiksi kappaleiksi...eikös se saha tehnyt jo parin pöllin jälkeen tenän.


Päätettiinkin lähteä viemään se huoltoon Saloon, mistä se on ostettukin.Loppujen lopuksi tultiin uusi saha kainalossa sieltä liikkeestä :) Kyllä nyt taas pelittää.

Sen vanhan korjaus olisi tullut niin kalliksi, että liikkeen omistaja teki meille hyvän tarjouksen uudesta ja vähän jämerämmästä sahasta.


Samalla pääsin poikkeamaan taas yhdellä kirppiksellä siellä, kauaa ei mies olisi jaksanut ootella, mutta äkkiä kävin tekemässä siellä pikku ostokset ja toin miehellekin suklaata, kun hän oli jo ulkona odottelemassa :)Niin jopas levisi hymy hänenkin kasvoille, enkös olekin ovela :D hih-hih...


Tällaisen ihanan taulun ostin sieltä.





Tykkään muutenkin linnuista ja tää oli niin ihku!


Muuten ostinkin vain jotain pientä, nuppineuloja, postikortteja ja suklaata.


Eilen poikettiin Kierrätyksessä viemässä tavaroita, niin samalla ihan äkkiä käväisin kurkkaamassa mitä siellä on, mies oli silloinkin niin hätäinen.

Poimin mukaani vain ilmais- ja askartelutavaroista pari pientä kankaanpalaa, vähän tapettia ja suloisen vanhan kasvikirjan, jossa oli kivoja kuvia puutarhakasveista.


Huomen illalla poistetaan viisauden hampaat (mitenkähän tyhmä musta sitten tulee :D), ja perjantaina on eka pyhäkoulu vuoro, jossa itse olen mukana. Suunnittelin jo askartelut siihen.

Suloista alkusyksyä teille!