Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

lauantai 2. helmikuuta 2019

Turkoosi











Turkoosi on yksi lempiväreistäni. Itse asiassa en tiedä onko tämä joskus kirppikseltä ostamani lanka vaaleaa turkoosia vai vaaleasinistä. Mulla oli kaksi kerää tuota lankaa ja mietin mitä tekisin siitä...





Löysin tästä lehdestä helpon pipon ohjeen, joka neulottiin tasona, ja vasta lopuksi siitä muodostui pipo.














Mulla on aika iso pää, vai johtuuko se tunne vain suht paksusta tukastani, niin ajattelin mahtuuko se edes minulle, vaikka olinkin vahingossa neulonut tasoa sentin enemmän kuin ohjeessa, se oli varmaan hyvä :)





















Mies on lämmittänyt savusaunaa koko päivän ja kutsunut sinne kavereita, mutta vain yksi pariskunta on vastannut, että he ovat flunssaisia, joten ei ole mitään tietoa toistaiseksi tuleeko saunavieraita ja jos, niin kuinka paljon. Minä olen sellainen, joka haluaisi aina tietää etukäteen mitä tapahtuu (eli kontrolli-friikki) , mutta mies on "hetken lapsi" ja olen joutunut tottumaan epävarmuuteen, vaikka se vaikeaa on minulle ollutkin. Toisaalta se tietysti on hyvää opetusta siitä, että kaikkea ei voi maailmassa kuitenkaan hallita.





Leppoisaa lauantaita!

9 kommenttia:

  1. Kaunis pipo, kauniin värinen ja mukavan näköistä lankaa. Voi, pitäisi itsekin tehdä pipo, sitä olen suunnitellut. Onko tuo kiristetty yläosastaan jotenkin viimeisellä kierroksella vai miten..
    Savusauna kuulostaa rentouttavalle..mukavaa saunailtaa teille! Emäntähän se aina miettii tarjoilut ja kokonaisuutta, onhan siinä aina miettimistä! Ihanaa, että on ystäviä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, viimeisellä kerroksella lanka vedettiin silmukoiden läpi ja kiritettiin ja samalla langalla jatkettiin ompelemaan takasauma.
      Itse asiassa minä en mennyt ollenkaan saunaan,kun ajattelin, että jos joku tulee kuitenkin myöhässä, kun mies oli jo mennyt sinne...ei loppujen lopuksi tullut kuitenkaan ketään.

      Poista
    2. Siis kiristettiin langalla, ei kiritetty :)

      Poista
  2. Hieno pipo! Onhan se savusaunan lämmitys iso homma, joten siinä pääsisi kylpemään isompikin porukka, kuin 2 henkeä. Mutta eihän sille sairastumiselle mitään voi.
    Mukavaa viikonvaihdetta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei sitten tullut ketään saunaan, mies kävi yksinään...minäkään en viitsinyt mennä,kun ajattelin että jos joku tulee kuitenkin myöhässä ja tulee suoraan saunalle, niinkuin monesti menevät miehet.

      Poista
  3. Piposta tuli kiva:) Tykkään tuosta väristä, se on jotenkin keväinen.

    VastaaPoista
  4. Kauniin värinen pipo,ja malli,simppeli.
    Olen oppinut tykkäämään turkoosista...
    Onnellisia päiviä,!

    -siipirikko/Liisa

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)