Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

maanantai 14. tammikuuta 2019

Vatsa ja hermot



Pääsin sinne 80-vuotis kahveille ja kahvin kaatelijana tuli toimittua. Kirjastossa kävin ennen sitä ja lainasin muutaman kirjan. Pari kirjaa, joissa puhutaan vatsasta ja yhden muun. Tuota "Suoliston salaisuus" aloin lukea jo kirjastossa. Se vahvistaa sen, mitä olen itsekin ajatellut.










Hyvä (ja hauska kirja, hauskasti kirjoitettu :) ja kertoo siitä(kin), että miten pää ja suolisto ovat yhteydessä toisiinsa, eli usein voivat vatsavaivat, stressi ja masennus olla sidoksissa toisiinsa.












Minä olen kova jännittämään ja stressaamaan, vaikka nyt olenkin yrittänyt elää vain päivän kerrallaan, ei se aina onnistu. Elämän epäonnistumiset ovat vetäneet itsetuntoni niin alas, että stressaan niin monenlaisia asioita, sellaisiakin, jotka muille ovat ihan iisi juttu. Mutta näillähän sitä on mentävä, mitä on annettu. Mutta ei siis ihme jos psyykkisen puolen lisäksi on myös fyysinen puoli alkanut oireilla.





Mutta "Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato"....näitä kuuluisia sanontoja :)





8 kommenttia:

  1. nyt olet oikian kirjallisuuden jäljillä:)
    Aivan varmasti löydät Balanssin-henkisen ja fysiikan kanssa.
    Minulla meni 13 vuotta ,just samanlasissa oireissa.mutta nyt olen täysin sinut.viimeisenkin mörön kanssa:))
    Usko tuon "vatsa-vaivan/ärtyneen paksusuolen kanssa oppii elämään:),kun minä elohopeakin OLEN OPPINUT.Onnistut AIVAN VARMASTI!!uskot vaan ITSEESI!!
    mutta olen iki onnellinen kun hait nuo kirjat,saat itsellesi paljon oikiaa uutta tietoa!!Halaus sinulle Sesse!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos,halausta tässä tarvitaankin, oli niin ikävä yö vatsan kanssa...

      Poista
  2. Onpa hyvä kun löysit nuo kirjat, jos niistä jotain apua saisit. Voi olla että olen lukenut nuo kirjat, ainakin Giulia Endersin kirjan. Ois varmaan hyvä lukea uudelleen.
    Täällä oon kyllä myös stressaaja ollut lapsesta lähtien, jotenkin pikkuhiljaa kun sais asiat järjestymään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Elämä on...joskus parempaa ja joskus huonompaa, viimeyö kuului nihin vähän huonompiin, kun vatsa oikutteli...

      Poista
  3. Olen samaa mieltä mielen ja vatsan suhteesta, surut ja huolet, stressi ja muut isot asiat tuntuvat vatsassa. Onpa hyvän kuuloinen kirja, toivottavasti saat kirjoista apua! Monia oivalluksia kirjoista tulee tehtyä, jos ne on hyvin kirjoitettu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo suoliston salaisuus on niin hauskasti kerrottu, ettei voi olla nauramatta välillä :)

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)