Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

maanantai 3. joulukuuta 2018

Pitkä kaupunkipäivä...


...liian pitkä.




Mentiin aamusta kaupunkiin, menin auttamaan tyttöä siivouksessa. Siellä meni pari-kolme tuntia. Mulla oli tullut vatsa taas kipeäksi siellä.
Mies soitti, että mennäänkö johonkin syömään (hän oli myös kaupungilla). Mentiin sitten Heseen syömään pienet ranskalaiset ja pehmikset. Hyvältä maistui, vaikka vatsa vaivasikin. Käytiin kaupassa ja vietiin ostokset autoon. Miehellä oli sen jälkeen soittoharkat, ja menin sinne kuuntelemaan. Vatsa oli koko ajan kipeä, ja oli koko ajan vaikeampi istua paikallaan. En ymmärrä mistä se taas tuli. Kun aika hyvin olen ruokavaliotakin pitänyt.





Vihdoin harjoitukset loppui ja lähdettiin kotiin, heitettiin vielä harkkojen vetäjä kotiinsa. Siinä tuli puhetta tuosta vatsakivusta ja ärtyneen suolen oireyhtymästä, hän sanoi että hänellä on sellaista kuituvalmistetta minkä pitäisi olla hyväksi, että hän antaa sen lopun minulle kokeiltavaksi. Ihana ystävä!
Tosi vaikea oli autossakin istua pitkä matka ja mies oli vielä pyytänyt vieraita illaksi, kotiintultuamme, laavulle paistamaan makkaraa. Ei yhtään innostanut ajatus kun oli niin vaikea olo.












Loppujen lopuksi sovin miehen kanssa, ja soitin vieras-miehellekin, etten itse jaksa tulla sinne laavulle (vaikka hänen vaimonsakin tulisi),kun vatsa on ollut niin kipeänä. Sain kummaltakin "synninpäästön" asiassa ja "luvan" mennä lepäämään, kun tiesin että sekin auttaa kun pääsee vaakatasoon. Niinpä toiset grillasivat ulkona, minä makasin yläkerrassa sängyssä,päästelin ilmapäästöjä ulos, ja kun kipu alkoi helpottaa lueskelin siellä. Mies toi minulle makkaran ja oltiin saatu myös suklaata.













Ehkä oli epäkohteliasta vieraita kohtaan, mutta en olisi tosiaankaan jaksanut siellä laavulla istua ja seurustella, kun oli niin vaikea olo. Kumma kun vatsa menee oikein kipeäksi niin alkaa ottaa kipeää myös selkään, niin helpottaa siinäkin suhteessa kun voi olla pitkällään. Joskus on pakko ajatella omaa oloaankin.





Mitähän tästä elämästä tulee, kun kaikenlaiset vaivat iskee.




Ps. kuvissa pullokokoelmaa makuuhuoneen ikkunalta.






6 kommenttia:

  1. Mulla aikaisemmin ollu myös vatsakipuja, joten jätin pehmeän leivän kokonaan pois. Nyt ei ole ollu kipuja pariin vuoteen eikä vatsa ole turvoksissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin olen jättänyt pehmeän leivän suurinpiirtein pois, mutta ei ainakaan vielä ole täysin auttanut, pääasiassa riisikakkua ja joskus näkkäriä olen syönyt...

      Poista
  2. Kauan kestit vatsakipua! Sen verrn olen kokenut, että se on kovaa vaivaa!! Siinä ei pysty muuhun kuin ajattelemaan että koska pääsee pitkälleen.

    VastaaPoista
  3. Kyllä ne vieraat ymmärsi, ei ollut epäkohteliasta. Kyllä on kurja vaiva, toivottavasti siihen tulee kunnon apu. On varmaankin jo katottu jo ettei mitään laktoosi- tai keliakiajuttua ole kyseessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mun mielestä on katsottu nuo molemmat. On se ikävä vaiva :(

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)