Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

tiistai 13. helmikuuta 2018

Piirustelua




Olen aina tykännyt piirtämisestä, vaikken ole koskaan kokenut olevani siinä hyvä. Olen varmaan perinyt sen äidiltäni,koska hänkin tykkäsi piirtää.
Olen omaksi iloksi piirtänyt kuvia esim. eri asunnoista missä ollaan asuttu (sisustuskuvia), entisestä mökistä, eläimistä, koristejutuista ym. niitä on kiva katsella jälkeenpäin esim. just sisustuksia ja esineitä..."ai niin meillä oli tuommoinen"...vähän niinkuin valokuvista. Olen joskus yrittänyt piirtää myös valokuvista tuttuja, mutta niistä puuttuu se jokin, mikä tekisi siitä henkilöstä oikean näköisen. Se on liian vaikeata. Silloin kun nuorimmainen asui vielä kotona, piirrettiin joskus yhdessä jostakin aiheesta, ja sitten verrattiin kuvia, kun ne olivat valmiit :) Piirrän lyijykynällä ja väritän värikynillä. Maalata en osaa.





Säilytän uudempia "aikuispiirustuksiani" vanhassa kirjekuoressä. Tässä eräs vanhempi piirustus, jossa esiintyy minulle rakkaat pullot ja "onnenbambu" ...oliko sen niminen?













Nuo pullot aina kiehtovat minua, tässä uusi piiros ikkunalla olevista. Yritän opetella tekemään niistä oikean muotoisia ja näköisiä, mutta sekin on vaikeaa...













Tänään piirsin myös joululahjaksi saamamme kukan, sen varsi on varsin vinossa oikeastikin. Mutta muuten ei ole oikein näköinen. Mutta mitä sillä on väliä. Saahan sitä piirustella, jos tahtoo...kukapa kieltäisi, enää tässä iässä :)













Tässä todiste varren vinoudesta












Tällaisia harrastuksia :)

8 kommenttia:

  1. Voi Sesse, kivaa kun sinä näytit noita piirustuksiasi! En ole oikein aiemmin tajunnutkaan, että sinäkin piirrät, luultavasti vielä enemmän kuin minä. Nuo oli tosi kivoja. Toivon, että saataisiin nähdä lisää näitä:) Hauskaa, että meillä on tämmöinenkin yhteinen mielenkiinnon kohde.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla menee myös välillä pitkä aika etten piirrä, ja sitten tulee taas innostus. Meillä on paljon yhteistä :)

      Poista
  2. Mäkin tykkäisin piirrellä, mutten osaa.
    Värityksestä oon aina tykännyt, sen takis oon aikoinaan alkanut tekemään kortteja, joissa on leimalla painettu kuva, ja itse saa väritellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen myös värittänyt aikuisten värityskirjaa. Ja ennen aikoinaan kun lapsilla oli niitä, niin oli kiva joskus värittää joku kuva :)

      Poista
  3. Kynän liike kädessä virkistää koordinaatiota ja aivotoimintaa, samoin kuin käsityöt, useinkaan sitä ei missään mainita. Piirustukset kirjekuoressa eivät vie paljoa tilaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, aivotoiminnan virkistystä tässä kaipaisikin :) On joo semmoinen harrastus joka mahtuu pienempäänkin tilaan.

      Poista
  4. Piirtäminen myös rentouttaa ja saa ajatukset rauhoittumaan, auttaa myös minua keskittymään. Esim. Kokouksissa on hyvä olla aina kynä ja joku paperinkulma mihin piirrellä .. hieno taito sinulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja kyllä varmaan piirustustaito vähän kehittyykin,kun sitä harjoittaa...

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)