Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

tiistai 27. joulukuuta 2016

Vanhoja joulumuistoja




Katselin valokuvia vanhoista jouluista. Lapsuus jouluista ei ole kuvia, koska meillä ei ollut kameraa, ennenkuin minä ostin joskus 17-vuotiaana ehkä...






Tässä kuva jouluna-74. Olen 17-vuotias. Olin saanut äidiltä lahjaksi tuon shaalin, torkkupeitoksi sitä kai nykyisin sanottaisiin :)















Pikkusisko vuonna -76. Nämä kaksi kuvaa oli siis lapsuuskodista.














Seuraava kuva on jo "omasta kodista". Vanhin poikani (kuvassa 1-vuotias) jouluna -78.















Seuraavassa poika on saanut jo pikkusisaren :) Vuosi on -80. Pikkusisko puoli vuotias ja poika itse 3 v.













Nuokin kuvat on otettu vielä sillä mun pikku-kameralla.









Kun kolmas lapsi syntyi, isänsä osti käytettynä vähän paremman kameran, ja kuvasikin keskimmäistä tyttöä innokkaasti tytön ollessa pieni.
Tässä joulu-88, tyttö on puoli-vuotias, iso-sisarukset jo 8 ja 10.













Tässä kuvassa sisarukset vuonna-92. Poika-vauva vasta parin kuukauden ikäinen, turvallisesti isonsiskon sylissä.












Punainen pieni keinutuoli tuossa on keskimmäisen tytön, ostin sen kirppikseltä. Tietysti, jo silloin :D Ei siis ole joululahja, sattui vaan olemaan tuossa kuvassa. Ja jos joku huomasi, niin lapsuuskodin vihreät nojatuolit olivat muuttaneet meille :)






Viimeinen joulukuva on vuodelta-98. Siinä minä olen nuorimman tyttöni kanssa. Hän on tuossa kuvassa jo vajaa 3-vuotias.












Siinä joulumuistoja vuosien varrelta. Lapsuuskodin jälkeen kolmesta eri asunnosta näytti noita kuvia olevan.



Mikä rikkaus omistaa viisi ihanaa lasta! Olen onnellinen heistä!

14 kommenttia:

  1. Kivoja kuvamuistoja. Pitäisköhän alkaa etsiä omia kuviakin, samoilta vuosilta :)

    VastaaPoista
  2. Kun minä olin lapsi otettiin tosi harvoin kuvia, jouluna, syntymäpäivinä jne. Onneksi itse tajusin omista lapsistani jo ottaa sellaisia arjen kuviakin. Heistä on vieläpä paperikuvia, jotka nykyisin kuulemma harvinaisia. Työpaikalla eräs tuore mummo, kertoi näin! Kuvia katsotaan vain tietokoneelta tai tabletilta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä teetän vieläkin paperikuviakin, niitä on kivempi katsoa...vaikka kuvat on tietokoneellakin :)

      Poista
  3. Kivoja kuvia kotialbumista. Meidän lasten lapsuuskuvat ovat 80-luvulta, ja kyllä huomaa ajan muuttuneen vaikka ei siitä nyt niin kauaa ole.. Ihania muistoja <3

    VastaaPoista
  4. Meillä taitaa olla kaksi vanhinta lasta saman ikäisiä. Mulla on pojat -77 ja-80 syntyneet.

    VastaaPoista
  5. Vanhoissa kuvissa ja jouluissa on ihan oma tunnelmansa - ja näistä sinun kuvistasi tulee mieleen omat lapsuuden ja omien lapsieni lapsuusjoulut <3
    Hyvää loppuvuotta, Sesse <3

    VastaaPoista
  6. Kiva kuvamuistelus. Noista parista ekasta tulee mieleen jotkut omat kuvani. On se rikkaus kun on lapsia. Sullakin on heitä kolmelta vuosikymmeneltä, minulla kahdelta:)

    VastaaPoista
  7. Niin ajatella, kolmelta vuosikymmeneltä :)

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)