Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

maanantai 5. joulukuuta 2016

Eläinten vuodenajat





Hei vaan kaikille, tänään olemmekin äänessä me. Minä aloitan,olen Elmo (minä olen siis koira, musta, pitkäturkkinen, ainakin näin talvella, arka mutta itsepäinen), Hipsu ja Rasmus on kissoja, mutta on ne ihan mukiinmeneviä ja mun kavereita :) Saila Saaripalsta-blogista haastoi meidät mukaan kertomaan kuvin ja sanoin eri vuodenajoista elämässämme.






Aloitetaan vaikka talvesta. Minua ei talvi niin kovasti haittaa ja varsinkin jo sattuu koirakaveri olemaan, niin voi lumessa touhutakin. Tässä kuvassa on myös "isoveljeni" Busse, joka ennen kuolemaansa opetti mulle kaikkia asioita..esimerkiksi ulvomista (jota mä en oikein hyvin oppinut) ja sitä että omenapuiden alta voi syödä omenoita... Busse oli kiva kaveri!














Talven jälkeen tulee kevät, joka varsinkin äipän mielestä on paras vuodenaika. Onhan se kiva kun on taas vihreetä.















Kesällä on lämmintä, joskus niin kuumaa, että pitää käydä joessa vilvoittelemassa, vaikka en oo kun yhen kerran uinut vähän matkaa, se oli sillon ihan alussa kun olin muuttanut tähän perheeseen. Tässä mä oon kyllä pihatiellä mun kissakamujen kanssa.













Nyt ollaankin taas syksyssä. Tässä mä oon lähössä äipän kanssa lenkille. Heippa vaan mun puolesta, annan kissoille vuoron. t. Elmo














No miau! Me ollaan Hipsu (toimin selostajana, kun oon vanhempi) ja Rasmus ja tehään yhdessä tää postaus. Kun äippä ei meinannu löytää sopivia kuvia, niin me aateltiin, et me kannustetaan sitä sillä, että ollaan molemmat tässä mukana, sillai henkisesti :)





Alotetaan mekin nyt sitten talvesta. Me ei niin paljon tykätä talvesta kumpikaan, mä vielä vähemmän kuin Rasmus. Mut kyl mäkin oon ulkona välillä, jos ei oo liian kylmä.











Äippä ei löytänyt Rasmuksesta talvikuvaa...se taitaa viihtyä nukkumassa...














Mut kelpaiskos Rasmuksesta kevät kuvia?




Tässä:










ja tässä... oho kun noloo...siinä olinkin minä tutkimassa grillin kuntoa...kesällä sitä nääs tarvii...


















Tässä me leikitään nuohoojaa yhtenä keväänä... "yhä ylös yrittää...katolle hän kiipeäää" ...

















Tässä Rasmus on kiivennyt omenapuuhun.















Tässä mä tähystän, ettei ole mitään vaarallista näkyvissä.

















Tässä on jo syksy/talvi ja mä katon sisäpuolelta kun Rasmus on ollut ulkona...no kyllä äippä sen päästi sisään.













No niin , tuossa kuvassa on jo Rasmuskin "joutunut" ulos Elmon kanssa.











Nyt mää toivotan teille heipat! Johan tässä jotain kuvia tulikin. Äippä sano ettei se haasta ketään, mut jos haluu napata tästä haasteen, niin voi ottaa.
Terveisin Hipsu





3 kommenttia:

  1. Hihhih, kivat jutut teillä! :)

    VastaaPoista
  2. Olipa kiva, kun vastasitte! Mukava lukea. Koirat ovat selvästi reippaampia talviulkoilijoita kuin kissat. Joka paikkaan ne kissat ehtivätkin, grilliin ja katolle :-D Onneksi selviävät kaikenlaisissa paikoissa, taitavia kun ovat! Ihana tuo Rasmuksen talviunikuva.

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)