Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

tiistai 17. toukokuuta 2016

Pala laulu-historiaa




Rauli Bädding Somerjoella oli monia hyviä lauluja aikanaan. Esimerkiksi Paratiisi,Tähdet tähdet, Bussi Somerolle, Laivat, Nuori rakkaus (joka eräänä päivänä alkoi soida päässäni, ja tuli melkein tippa linssiin, kun ajattelin, että sellaista se teini-ihastus tosiaan oli...."kun luokassa sä käänsit päätä, silmäs näin ja oikopäätä Taunon kanssa paikkaa vaihdettiin. Kun koulun jälkeen kahvilassa jengi istui röökaamassa, kassan luona katseet vaihdettiin... On niin nuori tää mun rakkautein, sen tiedän. Myös niin pettävää, kuitenkin sen siedän." Tuli ihan oma "todellinen ensi-ihastus" mieleen, katseesta sekin alkoi, kun meidän katseet vain juuttuivat toisiinsa :) Ei siitä koskaan sen enempää tullut, mutta sydämen tykytyksiä komea poika sai sinisilmineen aina minussa aikaan. Olin silloin jotain 14-15 ehkä :)






No, ei mun tuosta pitänyt puhua vaan kappaleesta Bussi Somerolle. Taisin kuulla pätkän siitä jonain päivänä , ja se tietysti jäi myös soimaan päässäni. Ja sekin liittyi nuoruus aikaan monella tavoin.
"...tuttu kauppa Brynolf Poutasen mua tervehtii kuin hymyillen, se kotimatkan tuttu merkki on.....kuski Yhdysliikenteen joka mutkan tuntee tarkalleen....bussi Somerolle ei voi ajaa ojaan,kun kotiin siinä tulossa mä oon. Ja kun painan pääni tuttuun selkänojaan, olen rakastunut vanhaan Someroon...", lauloi Rauli, joka oli Somerolta kotoisin.





Palanen historiaa hävisi, kun Brynolf Poutasen kauppa lopetti toimintansa. Nimi on jo otettu kaupan seinältä pois, mutta ikkunassa nimi vielä lukee.











Kun poikkesimme Hyönölässä yhtenä päivänä, niin pitihän siitä ottaa kuva.




Yhdysliikenteen bussilla on tullut itselläkin nuorena kuljettua, ei tosin Somerolle, vaan Karkkilassa. Myös Someronlinjan bussilla tuli kuljettua sekä Karkkilassa, että joskus Someron kautta Helsinkiin.






Niin mielellään ajatukset viivähtävät muistoissa...olenkohan tullut vanhaksi :)





6 kommenttia:

  1. Minulla on ikää oikeasti enemmän kuin sinulla, mutta mulle on tullut nyt muistoja mieleen selvästi itseäni vahvistamaan. Minulla on ollut oma elämä ja minä olen minä juuri näiden juttujen takia. Sitä ja sitä olen kokenut ja vain minä olen ne kokenut.
    Näinkin saa ja joutuu toisinaan omaa identiteettiään vahvistamaan.

    VastaaPoista
  2. Niin en monet vanhat kyläkaupat lopettavat. Täälläkin sitä on nähty useammankin kaupan kohdalla. Minusta olisi jotenkin kiva, jos näissä vanhoissa kaupoissa säilyisi ne vanhat kauppakyltit, mutta sehän olisi tietysti arkitodellisuudelle vierasta.

    VastaaPoista
  3. Ihana postaus! Rauli oli upea artisti. Mulle tuli tosta Nuori rakkauslaulun sanoista ajatus että noin voi tuntea aikuisenakin; herkkää, sydämentykytystä, katseita... <3
    Vanha nostalginen kauppa :)

    VastaaPoista
  4. Nostalgiaa... :) Kyllä voi tietysti aikuisenakin niin tuntea, vähän samanlaista tunsin alussa nykyisen miehenikin kanssa <3

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)