Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

maanantai 21. maaliskuuta 2016

Punaiset tuvat



Olenkin joskus kertonut, että mulla on Raamattuni välissä kirjanmerkkinä mm. tällainen kortti, jossa on punainen mökki kalliolla. Kortti on Ritva Halttusen piirtämä. Mökin nimi on Onnela ja matkamies on saapumassa kotiin/mökille...Jokin siinä minua viehättää, eikä ihme kun punaiset mökit on kuuluneet mun elämään pienestä pitäen.











Ensimmäinen oli äidin lapsuuskoti, jossa itsekin asuin muutaman vuoden pienenä. Myöhemmin vietin siellä useina kesinä lomaa äidin, siskon, tädin ja serkkujen kanssa. Niistä on kivat muistot. Tässä kuva joskus paljon myöhemmin siitä otettuna, kun ikkunoihin on jo laitettu luukut, estämään rikkomista ja varkaita.
Mökki raukka on niistäkin joutunut myöhemmin kärsimään.












Paljon, paljon myöhemmin vietin lomaa joskus äidin kesämökillä, joka sekin oli ihana punainen tupa.










Se jäi meille perinnöksi siskon kanssa, kun äiti kuoli. Laitoimme sen myyntiin, koska muistaakseni sisko ei ollut niin kiinnostunut siitä ja meille se taas olisi ollut vähän turhan kaukana. Siitä tuli kuitenkin pesämuna meidän oman kesämökin ostoon. Joka sekin oli punainen :)












Useampi vuosi vietettiin siellä kivoja aikoja, kunnes innoistuimme ostamaan tämän talon. Hetken silloin suunnittelimme jo mökille muuttoa, kun olihan se ennen ollut ihan talvi-asuttava talo, mutta kyllä sitä kuitenkin olisi suihkua ja sisävessaa kaivannut...
Eikä oikein innostanut muuttaa sinne mökki-paikkakunnalle.





Saapas nähdä vieläkö joskus elämässäni tulee joku punainen mökki valloittamaan sydämeni, vai asutaanko tässä hamaan tulevaisuuteen...vai muutetaanko joskus rivi- tai kerrostaloon....ehkä joskus vanhana...aika sen näyttää. Jos Luoja suo ja saamme elää.




Ulkona on ollut harmaa pilvinen päivä, enkä ole ulkoillutkaan muuta, kuin mitä aamulla kävimme taajamassa ja tehtiin lenkki auton kanssa laittamassa kylätalo-tilaisuuden ilmoituksia tauluille. Nyt on vähän sinistä ilmaantunut taivaalle, vaan aurinkoa ei näy.





Mukavaa maanantai-iltaa teille!



Ps. Kuvat on otettu valokuvista, siksi laatu ei ole kovin hyvä.





5 kommenttia:

  1. Ihania punaisia taloja/mökkejä ja ihana tuo korttikin. Mulla on myös ihanimmat kortit säästettynä kirjanmerkeiksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on saatuja kortteja iso laatikollinen vintissä säästettyinä, jotain jlulukortteja olen toki hävittänyt, kun muuten niitä olisi ihan mahdottomasti :) Sit on tällaisia niinkuin tämä mökkikortti, jonka olen itse ostanut joskus itselleni, kun olen tykännyt :)

      Poista
  2. Upeita nuo punaiset tuvat! Mulla on sellainen laatikko jonne säästän kortit ja joita sitten joskus vanhana, jos Luoja suo, voin katsella ja muistella!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on suurin osa saaduista korteista säästettynä, osan joulukorteista olen vaan hävittänyt...ja sit on tällaisia käyttämättömiä kortteja sekä "keräilykortteja" ja saatuja käyttämättömiä kortteja...kyllä korttia riittää joka lähtöön :)

      Poista
  3. Kyllä niissä punaisissa mökeissä sitä jotain on! Itsekin lapsuudessani asuimme niin keltaisessa kuin punaisessakin mökissä, kunnes koitti aika muuttaa kerrostaloon. Tuo äitisi mökki muistuttaa niitä lapsuuteni asumuksia jotenkin ja tuossa sinun lapsuutesi mökin pihapiirissä on upeat ruusupehkot! Kerrostalossa minulla oli eka kesä vaikea, kuin olisi häkkiin ollut suljettu. Tottuihan sitä siihenkin sitten.

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)