Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

lauantai 26. maaliskuuta 2016

Erilainen pääsiäistipu :)




Ensimmäisen kerran tämän viiden ja puolen vuoden aikana, kun on tässä asuttu, tuli fasaani meidän pihaan. Sitähän piti ihastella ja kuvata ikkunasta. Ruokaillessanikin tarkistin aina onko se vielä siellä :)Siellä se sovussa keltasirkkujen ja talitiaisten kanssa söi lintulaudalta pudonneita siemeniä.
Tuolla kirkonkylällä olen niitä joskus auton ikkunasta nähnyt, mutta kiva kun hän tuli tänne maalle lomailemaan.





















Olen saanut siivottua osittain, hyvä minä! Siirsin yhden hyllyn pikku-huoneeseen, niin sain työpöytänikin järjestettyä. Ja kun sain sen hyllyn olohuoneesta pois, niin tuli edes pikkuisen lisää tilaa olkkariin...tosin mun täytyy täältä vielä viedä pois pikkuhuoneesta siirtämäni tuoli ja puulaatikko sekä toinen tuoli, joka on tuossa keskellä lattiaa töröttänyt siitä asti, kun saimme sen toisen tulostin/kopiokoneen...kun en halua hävittää mun omaa tulostintakaan, kun se on musta kivempi, mutta mies tykkää tuosta toisesta kun siinä voi kopioida ja sen kaveriltaan sai. Mä en vaan jaksais opetella aina uusia laitteita...kun mun tehtäväksihän se aina kuitenkin jää...mies kun ei tykkää tietokone hommista.Kyllä mä olen sitä jo käyttänyt ja jopa tehnyt sillä muutaman Kylätalo-tilaisuuden mainos-lapun. Mä kun olen meidän perheen tietokone-vastaava :) Tosin aika huono sellainen...












Pääsiäispuput seikkailevat Kiinanruusussa...











...ja kisut on jo syöneet ruohoaan, vaan kyllä siellä kaksi tipuakin laiduntaa :)











Ei kovin kaunis ruoho :(




Poika tuleekin vasta huomen aamulla, joten voin tässä jatkaa siivouksia...ja jonkun videon (siis ihan vanhan vhs:n) ajattelin jossain välissä katsoa, meillä kun on pikku-tv ja videolaite pikku-huoneessa ja se huone on nyt kivan siisti :) Poika nukkuu yönsä siellä sitten.
Kävin kurkkaamassa ikkunasta, joko fasaani on hävinnyt. Vaan sinnehän pullero on parkin tehnyt lintulaudan taakse :)










Onneksi kaikki meidän eläimet on sisällä nyt, etteivät mene sitä kiusaamaan. Hyvää pääsiäisen jatkoa!













5 kommenttia:

  1. Tuttua tuollainen siivoaminen, jossa tavarat siirtävät paikkaa. Kun yksi esine löytää uuden paikkansa, se tietää kyytiä jollekin toiselle. Ihan mukavaa vaihtelua silti.
    Meillä päin fasaaneja ei juurikaan näy. Yhden ainoan kerran muutama vuosi sitten yksi eukkofasaani tallusteli pihassa.
    Mukavaa pääsiäisen jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus aikoinaan kaupungin keskustan reunamilla kun asuttiin omakotitalossa vuokralla, niin siellä näkyi usein fasaaneita...täällä tosiaan oli eka kerran pihalla.

      Poista
  2. No tuohan oli hauska "pääsiäistipu". En ihmettele yhtään että sitä tuli seurattua tarkasti:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lintuja on muutenkin niin kiva seurata ja sitten kun tulee tuollainen "erikoisempi" niin se on "juhlaa" :D

      Poista
  3. Ihana tipu ja todennäköisesti se liikuskelee siellä edelleenkin. Meillä maalaiskodin pihassakin käyskenteli toissa kesänä kokonainen perhe ja annoin niille nimetkin (Heikki ja Kaija, lapset: Matti ja Teppo) mutta sitten poikaset hävisivät, ehkä jonkun pedon suuhun :( Viime kesänä Heikki kävi sitten pari kertaa mutta ei löytänyt niiltä nurkilta ainakaan Kaijaa. Saa nähdä ilmestyvätkö tänä keväänä. Kauniita ne on.

    VastaaPoista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)