Ilo elää

Olet tervetullut ja kommenttisi myös!

keskiviikko 29. lokakuuta 2014

Höpön-pöppöä

Tänä aamuna oli aurinkoinen sää ja muutenkin suurinpiirtein normaali olo, niin oli heti positiivisempi mielikin :) Yskä ja vielä vähän nuhakin on jäljellä. Eilenkin kyllä olimme jo kaupungissa käymässä, tapasin ystävän ja olimme hänen kanssaan ruokailussa syömässä, sen jälkeen kävimme miehen kanssa ostoksilla ja kotimatkalla kävimme vielä tervehtimässä pikkukoiraa, joka oli meillä hoidossa aiemmin.Isäntäväkikin oli siellä kotona, niin viivyimme heillä vielä kahvillakin.
Alkuillasta kävimme vielä yhden ystävän luona, Elmokin oli siellä mukana.Joten tulipahan maailmalla pyörittyä eilen.







Kesäkärpänen meillä vielä.




Tänään kävin kaupassa keräämässä tavaraa Joulun lapsi-pakettiin, osan vain, loput täytyy ostaa kaupungista.Pipo ja villasukat mulla on uudet jo kotona siihen valmiina.
Nyt ulkona on muuttunut taas ihan harmaaksi sää.Eilen illalla jo kiipesin vinttikammariin , tarkoituksena askarrella kortteja, mutta ei siitä loppujen lopuksi mitään syntynyt, pyörittelin vain materiaaleja käsissäni ja sitten katsoin kellon olevan jo niin paljon, että läksin takaisin alas.Mukava siellä oli kyllä olla, kun toissapäivänä olin lämmittänyt sen pönttiksen ja lämpötila oli noussut 13 asteesta 20:n :) (Kun en työviikon aikana ollut siellä ollut enkä lämmittänyt, niin oli jäähtynyt.)





Tuosta tv:tä katsoessa neulomisesta tai virkkaamisesta on tullut jo toinen luonto....ei enää osaa katsoa telkkaria, jos ei tee samalla jotain muuta :) Nyt mulla on puikoissa tulossa villasukan varret tai sitten säärystimet...en ole vielä päättänyt .Pari koriakin kokeilin tehdä uudella tekniikalla, kun virkattuja korejahan olen aiemmin tehnyt, niin nyt kokeilin sellaista sormilla "punomista", tosin oli mulla siinäkin virkkuukoukku apuna .Siis matonkuteesta nämäkin.Ei kyllä tullut niin kivoja kuin virkatut ja enemmän meni aikaa ja materiaalia, mutta tulipahan kokeiltua.









Ei mitään järkevää tule kuvattuakaan, kun on niin hämärää ja ankean näköistä.
Tällaisia pikkuisia talopurkkeja olen yrittänyt katsoa kirppikseltä, vaan ei niitä tule vastaan...Näistä entisistä on kaksi kierrätyksestä ja yksi pihakirppiksen ilmaistavara laatikosta. Viimeksi löysin kyllä kirppikseltä kahdet hyvät farkut ja ilmaistavaroista kirjan :)









Ja tämän ystävältä joskus saamani sydänpurkin toin vinttikammarista valmiiksi alas, joulua ajatellen.







Katsotaan miten tässä lopppuviikko menee...onko töitä vai ei...Tänään tuli uus Unelmien talo ja koti-lehti, en ole sitä vielä kerinnyt avata...no ompahan jotain mukavaa tiedossa :)





7 kommenttia:

  1. Koska sulla se työhaastattelu on vai menikö puihin ?
    Eikö sulla ala pää särkeä kun et juo niin paljon enään kahvia ?
    Mulla on vieroitusoire aivan kamala särky kahvitta.
    Mä kerään nyt puukissojen lisäksi elefantteja sellasia joiden päällys on tasanen eli saa vaikka kukkaruukun sen päälle, niitä on eri kokoisia ja värisiä.
    Mä tykkään kun sataa nousee vesi kaivossa joka uhkaa muutoin kuivua, ja saa poltella ulkona kynttilöitä, eikä pää särje siten kuin kirkkaalla ilmalla.
    Mukavaa kuun vaihdetta, meillä aukeaa huomena uusi iso kauppakeskus Goodman moottoritien päälle.

    VastaaPoista
  2. Hei Minttuliini! Ei ole kuulunut mitään siitä työhaastattelusta...Ei mulla tuo, jos en juo aamukahvia vaikuta...mutta jos olis koko päivän ilman niin sit ehkä alkais särkee pää. Hyvää syksyn jatkoa <3

    VastaaPoista
  3. Hei Sesse.. minulla on 3 tuollaista talo-aiheista purkkia ja voisin lähettää ne sinulle, jos haluat.. kartuttaisi sinun kokoelmaasi =)
    Laita minulle os- tietosi - löytyy Kotipellolta..
    Tuo sydänpurkki on namu!!!!

    VastaaPoista
  4. Mulla on tommonen samanlainen sydänpeltipurkki iha ympärivuotisessa käytössä keksipurkkina keittiön pöydällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kun laitan yleensä jouluksi punaista enemmän (kun en tavallisesta punasesta niin muuten tykkää), niin sit toi sydänpurkki sopii siihen ja mulla on jotain muutakin punavalkosta sitten :)

      Poista
    2. Mulla oli tän väliajan siinä ompelutarvikkeita :)

      Poista

Ilahdun kun jätät viestin käynnistäsi, kiitos :)